Praca korekcyjno-kompensacyjna - warsztat [00-PED-RTP-MN>PKK]
Semestr letni roku akademickiego 2022/2023
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca korekcyjno-kompensacyjna - warsztat [00-PED-RTP-MN>PKK] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni roku akademickiego 2022/2023 [22/23-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 11:20 - 12:50
sala platforma MS Teams Budynek A jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 16 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Lukasek | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
Naprawa R, Tanajewska A, Kołodziejska, D.(2014) Ja też potrafię program zajęć kompensacyjno-korekcyjnych dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej . Gdańsk: Harmonia Tanajewska A, (2015) Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz kor-kom dla uczniów z klas 1-3 z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych. Gdańsk: Harmonia Tomczak J, Zientara R, (2014). Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej. Kraków: Impuls Tanajewska A, Kiełpińska I, (2015) Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz kor-kom dla uczniów z klas 1-3 z trudnościami w czytaniu i pisaniu. Gdańsk: Harmonia https://piktografia.pl/klasy4-6-scen2.html https://dyktanda.online/app/ |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu. Cel, rodzaje, zasady zajęć korekcyjno kompensacyjnych, składowe ramowego planu pracy z dzieckiem Specyficzne problemy dzieci i młodzieży w nauce. (Dysleksja rozwojowa: specyficzne trudności w nauce czytania, pisania i liczenia, uwarunkowania, symptomy i ważne okresy w rozpoznaniu trudności). Wstępna diagnoza w terapii pedagogicznej (Arkusz obserwacyjny dziecka ryzyka dysleksji, arkusz diagnozy pedagogicznej). Metodyka pracy z uczniem dyslektycznym, dysgraficznym, z problemem dysortografii i dyskalkulii. (Pomoce do nauki mówienia, czytania i pisania. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową, słuchową, motorykę małą i dużą oraz poprawiające zdolność koncentracji uwagi). |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
burza mózgów , dyskusja, opis, wyjaśnianie |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Testy 70% Aktywność (praca w trakcie zajęć) 30% Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez nauczyciela akademickiego. Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.