Alternatywne i wspomagające metody komunikacji [00-OLI-POD-N3>AMK]
Semestr letni roku akademickiego 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Alternatywne i wspomagające metody komunikacji [00-OLI-POD-N3>AMK] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni roku akademickiego 2023/2024 [23/24-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 20:00 - 21:30
sala platforma MS Teams Budynek A jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 56 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Lukasek | ||||||||
Literatura: |
Błeszyński (red.), Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008 Grycman M. , Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ,Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania, Kwidzyn 2014 Grycman, M. Jerzyk M. , Bucyk M. , Model aktywny. Komunikacja wspomagająca ialternatywna, 2020 Grycman M, Kaczmarek B. (2017) Podręczny słownik terminów AAC Kraków: Wydawnictwo Impuls. Nosko-goszczycka m.) AAC dla każdego. Gdańsk: wydawnictwo Harmonia. 2019Kaczmarek, B. Wojciechowska A. (red.), autyzm i AAC, oficyna wydawnicza „Impuls”kraków 2015 |
||||||||
Zakres tematów: |
Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu. Omówienie literatury przedmiotu. Komunikacja, mowa werbalna i niewerbalna Model procesu komunikacji Etapy rozwoju komunikacji Etapy rozwoju mowy AAC? Mity i fakty na temat AAC Podział użytkowników AAC Podział komunikacji AAC Korzyści płynące z wykorzystania AAC. Przegląd metod AAC. Etapy procesu wspierania rozwoju komunikacji z użyciem AAC: cele dla terapeuty. Etapy uczenia się znaków. Wybór metody porozumiewania się. |
||||||||
Metody dydaktyczne: |
dialog , prezentacja, burza mózgów, dyskusja |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
ćwiczenia: Test |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.