Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka [00-PIW-MN>WWRD] Semestr letni roku akademickiego 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka [00-PIW-MN>WWRD]
Zajęcia: Semestr letni roku akademickiego 2023/2024 [23/24-L] (zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 20:00 - 21:30
sala platforma MS Teams
Budynek A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 36
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Lukasek
Literatura:

Cytowska B., Winczura B., Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Wydawnictwo Impuls, Kraków, 2006.

Cieszyńska J , Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2008.

Głodkowska Joanna, Konieczna Iwona, Piotrowicz Radosław [i in.] (red.): Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, 2017, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 473 s., ISBN 978-83-64953-99-6

Kastory-Bronowska M , Pakuła Z. , Wczesna interwencja, PSOUU, Warszawa 2002

Twardowski A. , Nowa koncepcja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, Forum Pedagogiczne nr 2014/1

Piotrowicz R., Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kompleksowe wsparcie terapeutyczne dziecka i rodziny Diagnoza i program., ORE.

Rafał – Łuniewska J., Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, ORE.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. 2017 poz. 1635) https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wczesne-wspomaganie-rozwoju, dostęp z dnia 25.10.2021 r.

Zakres tematów:

Wykład

Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu.

Wspieranie rozwoju małego dziecka – podstawowe pojęcia „wczesna interwencja” i „wczesne wspomaganie rozwoju dziecka”.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, cel oddziaływań, funkcje, zasady, podstawy i znaczenie dla dziecka i jego rodziny uwarunkowania wczesnego wspomagania rozwoju

Placówki zajęć wczesnego wspomagania rozwoju

Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, jego zadania, liczba godzin i realizacja zajęć

ćwiczenia

Wieloprofilowa ocena rozwoju dziecka, proces diagnostyczny, cel diagnozy, osoby diagnozujące (arkusz obserwacji dziecka) niepokojąc symptomy u dziecka

Wieloprofilowy program usprawniania jego funkcje

Współpraca z rodzicami, model współpracy

Dokumentacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

(schemat) indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Wybrane metody pracy z małym dzieckiem w WWRD

Metody i kryteria oceniania:

Testy 70%

Aktywność (praca w trakcie zajęć) 20%

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)