Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka [00-PIW-MN>WWRD]
Semestr letni roku akademickiego 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka [00-PIW-MN>WWRD] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni roku akademickiego 2023/2024 [23/24-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 20:00 - 21:30
sala platforma MS Teams Budynek A jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 36 | ||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Lukasek | ||||||||||||
Literatura: |
Cytowska B., Winczura B., Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Wydawnictwo Impuls, Kraków, 2006. Cieszyńska J , Korendo M., Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2008. Głodkowska Joanna, Konieczna Iwona, Piotrowicz Radosław [i in.] (red.): Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, 2017, Warszawa, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 473 s., ISBN 978-83-64953-99-6 Kastory-Bronowska M , Pakuła Z. , Wczesna interwencja, PSOUU, Warszawa 2002 Twardowski A. , Nowa koncepcja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami, Forum Pedagogiczne nr 2014/1 Piotrowicz R., Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – kompleksowe wsparcie terapeutyczne dziecka i rodziny Diagnoza i program., ORE. Rafał – Łuniewska J., Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i praktyce, ORE. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. 2017 poz. 1635) https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/wczesne-wspomaganie-rozwoju, dostęp z dnia 25.10.2021 r. |
||||||||||||
Zakres tematów: |
Wykład Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu. Wspieranie rozwoju małego dziecka – podstawowe pojęcia „wczesna interwencja” i „wczesne wspomaganie rozwoju dziecka”. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, cel oddziaływań, funkcje, zasady, podstawy i znaczenie dla dziecka i jego rodziny uwarunkowania wczesnego wspomagania rozwoju Placówki zajęć wczesnego wspomagania rozwoju Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, jego zadania, liczba godzin i realizacja zajęć ćwiczenia Wieloprofilowa ocena rozwoju dziecka, proces diagnostyczny, cel diagnozy, osoby diagnozujące (arkusz obserwacji dziecka) niepokojąc symptomy u dziecka Wieloprofilowy program usprawniania jego funkcje Współpraca z rodzicami, model współpracy Dokumentacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (schemat) indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka Wybrane metody pracy z małym dzieckiem w WWRD |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Testy 70% Aktywność (praca w trakcie zajęć) 20% Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.