Alternatywne i wspomagające formy komunikacji [00-LOG-POD-N3>AWFK]
Semestr letni roku akademickiego 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Alternatywne i wspomagające formy komunikacji [00-LOG-POD-N3>AWFK] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni roku akademickiego 2023/2024 [23/24-L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 20:00 - 21:30
sala platforma MS Teams Budynek A jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Lukasek | ||||||||||
Literatura: |
Błeszyński (red.), Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008 Grycman M. , Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ,Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania, Kwidzyn 2014 Grycman, M. Jerzyk M. , Bucyk M. , Model aktywny. Komunikacja wspomagająca ialternatywna, 2020 Grycman M, Kaczmarek B. (2017) Podręczny słownik terminów AAC Kraków: Wydawnictwo Impuls. Nosko-Goszczycka m.) AAC dla każdego. Gdańsk: wydawnictwo Harmonia. (2019 Kaczmarek, B. Wojciechowska A. (red.), Autyzm i AAC, Oficyna Wydawnicza „Impuls” Kraków 2015 |
||||||||||
Zakres tematów: |
Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu. Omówienie literatury przedmiotu. Komunikacja, mowa werbalna i niewerbalna Model procesu komunikacji Etapy rozwoju komunikacji Etapy rozwoju mowy AAC? Mity i fakty na temat AAC Podział użytkowników AAC Podział komunikacji AAC Korzyści płynące z wykorzystania AAC. Przegląd metod AAC. Etapy procesu wspierania rozwoju komunikacji z użyciem AAC: cele dla terapeuty. Etapy uczenia się znaków. Wybór metody porozumiewania się. |
||||||||||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja , prezentacja, dialog, debata |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania: test aktywność Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.