Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Alternatywne i wspomagające formy komunikacji [00-LOG-POD-N3>AWFK] Semestr letni roku akademickiego 2023/2024
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Alternatywne i wspomagające formy komunikacji [00-LOG-POD-N3>AWFK]
Zajęcia: Semestr letni roku akademickiego 2023/2024 [23/24-L] (zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
jednokrotnie, piątek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 20:00 - 21:30
sala platforma MS Teams
Budynek A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Aleksandra Lukasek
Literatura:

Błeszyński (red.), Alternatywne i wspomagające metody komunikacji, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008 Grycman M. , Porozumiewanie się z dziećmi ze złożonymi zaburzeniami komunikacji ,Stowarzyszenie Rehabilitacyjne Centrum Rozwoju Porozumiewania, Kwidzyn 2014

Grycman, M. Jerzyk M. , Bucyk M. , Model aktywny. Komunikacja wspomagająca ialternatywna, 2020

Grycman M, Kaczmarek B. (2017) Podręczny słownik terminów AAC Kraków: Wydawnictwo Impuls.

Nosko-Goszczycka m.) AAC dla każdego. Gdańsk: wydawnictwo Harmonia. (2019

Kaczmarek, B. Wojciechowska A. (red.), Autyzm i AAC, Oficyna Wydawnicza „Impuls” Kraków 2015

Zakres tematów:

Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu. Omówienie literatury przedmiotu.

Komunikacja, mowa werbalna i niewerbalna

Model procesu komunikacji

Etapy rozwoju komunikacji Etapy rozwoju mowy

AAC? Mity i fakty na temat AAC

Podział użytkowników AAC

Podział komunikacji AAC

Korzyści płynące z wykorzystania AAC.

Przegląd metod AAC.

Etapy procesu wspierania rozwoju komunikacji z użyciem AAC: cele dla terapeuty.

Etapy uczenia się znaków.

Wybór metody porozumiewania się.

Metody dydaktyczne:

dyskusja , prezentacja, dialog, debata

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

test

aktywność

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)