Formy, zasady i metody pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej [00-AUT-POD-N3>FZMP]
Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Formy, zasady i metody pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej [00-AUT-POD-N3>FZMP] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024 [23/24-Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CWI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||
Termin i miejsce:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 8:00 - 9:30
sala platforma MS Teams Budynek A jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 69 | ||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Lukasek | ||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa Górnicka B, (2016) Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-wybrane zagadnienia podręcznik akademicki Uniwersytet Opolski, Opole Janowski A., ( 202)Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Fraszka edukacyjna Łapot Dzierwa K, Techniki plastyczne w pracy z dziećmi. CEBP Rainka A, Taranko K, Spotkanie z dramą wyd Harmonia Szostak M, Dadacz A, Worek z zabawkami. Propozycje do pracy z dziećmi. wyd Harmonia Literatura uzupełniająca Bondarowicz M , Owczarek S, Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej WSiP Dąbrowski Z, (2006), Pedagogika opiekuńcza w zarysie, t. 2, Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn, Hinz M, Historyjki obrazkowe z emocjami wyd Harmonia Kamińska U,2002), Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania, Wyd. Uniwersytet Śląski Katowice Knapińska M, Dziennik uczuć wyd Harmonia |
||||||||
Zakres tematów: |
Wykład Zapoznanie z tematyką przedmiotu, literaturą podstawową i uzupełniającą , podanie wymagań odnośnie zaliczenia wykładów . Wyjaśnienie pojęć formy, zasad i metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej. Omówienie etapów w działalności opiekuńczo-wychowawczej , klasyfikacji zasad i metod pracy i form pracy opiekuńczo-wychowawczej. Pojęcie rehabilitacji, omówienie zasad form i metod pracy rehabilitacyjnej ćwiczenia Wybrane formy, metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej. |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
wykład test Ćwiczenia Wykonanie 2 prac: ozdobienie tenisówek rzeźba w mydle Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez nauczyciela akademickiego. Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.