Warsztat integrujący zagadnienia terapii pedagogicznej oraz przygotowanie do egzaminu końcowego
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 00-TRP-POD-N3>WART |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Warsztat integrujący zagadnienia terapii pedagogicznej oraz przygotowanie do egzaminu końcowego |
| Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Prowadzący zajęcia: | mgr Małgorzata Wielądek |
| Dane kontaktowe do wykładowcy: | mwieladek.wsge@gmail.com 662 278 653 |
| Cel przedmiotu: | Celem warsztatów jest zintegrowanie, uporządkowanie, pogłębienie wiedzy dotyczącej terapii i edukacji osób z autyzmem, przygotowanie do egzaminu końcowego. Podczas warsztatów student pogłębi, usystematyzuje, aktywnie uczestnicząc, swoją wiedzę dotyczącą klasyfikacji autyzmu, typologii osób autystycznych, wczesnego rozpoznawania autyzmu, oceny psychologicznej, teorii umysłu w autyzmie oraz rozwoju dziecka z autyzmem. |
| Przedmiotowe efekty uczenia się: | W1 Ma poszerzoną i usystematyzowaną terminologię z zakresu klasyfikacji autyzmu, diagnozy autyzmu, metod terapii i edukacji stosowanych w autyzmie. W2 Zna typologię osób autystycznych oraz rozwój dziecka w autyzmie. U1 Potrafi zastosować odpowiednie metody i rozwiązania terapeutyczne oraz edukacyjne w pracy z osobą z autyzmem. U2 Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań w pracy z osobą autystyczną. K1 Dostrzega znaczenie nabywania wiedzy w celu pogłębiania, integrowania informacji dotyczących edukacji terapii osób z autyzmem. K2 Wyraża gotowość do zaangażowania , poszukiwania, bycia twórczym, kreatywnym terapeutą. K3 Jest przygotowany do posługiwania się różnorodnymi metodami w zakresie terapii i edukacji osób z autyzmem. |
| Metoda - wykład: | Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych |
| Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: burza mózgów |
| Forma i warunki zaliczenia wykładu: | zaliczenie na ocenę - inne (w tym colloquium, realizacja projetków, etc) |
| Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna |
| Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest zintegrowanie, uporządkowanie, pogłębienie wiedzy dotyczącej terapii i edukacji osób z autyzmem, przygotowanie do egzaminu końcowego. Podczas warsztatów student pogłębi, usystematyzuje, aktywnie uczestnicząc, swoja wiedzę dotyczącą klasyfikacji autyzmu, typologii osób autystycznych, wczesnego rozpoznawania autyzmu, oceny psychologicznej, teorii umysłu w autyzmie oraz rozwoju dziecka z autyzmem. |
| Pełny opis: |
WYKŁAD 1. Klasyfikacja autyzmu 2. Typologie osób autystycznych ĆWICZENIA/ WARSZTAT 1. Wczesne rozpoznawanie autyzmu 2. Ocena psychologiczna 3. Teoria umysłu w autyzmie 4. Przyczyny autyzmu 5. Rozwój dziecka z autyzmem |
| Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA: Attwood T., Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017 Cieszyńska J., Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska, Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej, Kraków 2011 Frith U., Autyzm i zespół Aspergera, Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2005 Pisula E., Autyzm u dzieci. diagnoza, klasyfikacja, etiologia, PWN, Warszawa 2000 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA Dawson G., McPartland J. C., Ozonoff S., Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu. Poradnik dla rodziców, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015 Grandin T., Moore D., Kochaj i pomóż dorosnąć. Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017 Howlin P., Baron-Cohen S., HadwinJ., Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu? Ćwiczenia, Wydawnictwo JAK, Kraków 2012 McClannahan L., Krantz P., Plany aktywności dla dzieci z autyzmem. Uczenie samodzielności, Wydawnictwo: Stowarzyszenie Pomoc Osobom Autystycznym SPOA, Gdańsk 2002 Schopler E., Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Wydawnictwo: Stowarzyszenie Pomoc Osobom Autystycznym SPOA, Gdańsk 1995 |
| Metody i kryteria oceniania: |
Wykład, zaliczenie z oceną- inne, materiały pisemne, opracowanie pytań (100%), Ćwiczenia, zaliczenie z oceną- zaangażowanie merytoryczne. (100%) Kryteria oceniania: Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez osobę prowadzącą zajęcia. Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr wiosenny roku akademickiego 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2029-09-15 - 2029-10-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CWI
WYK
|
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Katarzyna Gągała, Aleksandra Lukasek | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CWI
WYK
|
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Joanna Głaszczka, Aleksandra Lukasek | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
