Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat integrujący zagadnienia terapii pedagogicznej oraz przygotowanie do egzaminu końcowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-TRP-POD-N3>WART
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat integrujący zagadnienia terapii pedagogicznej oraz przygotowanie do egzaminu końcowego
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

mgr Małgorzata Wielądek

Dane kontaktowe do wykładowcy:

mwieladek.wsge@gmail.com

662 278 653

Cel przedmiotu:

Celem warsztatów jest zintegrowanie, uporządkowanie, pogłębienie wiedzy dotyczącej terapii i edukacji osób z autyzmem, przygotowanie

do egzaminu końcowego. Podczas warsztatów student pogłębi, usystematyzuje, aktywnie uczestnicząc, swoją wiedzę dotyczącą

klasyfikacji autyzmu, typologii osób autystycznych, wczesnego rozpoznawania autyzmu, oceny psychologicznej, teorii umysłu w autyzmie

oraz rozwoju dziecka z autyzmem.

Przedmiotowe efekty uczenia się:

W1 Ma poszerzoną i usystematyzowaną terminologię z zakresu klasyfikacji autyzmu, diagnozy autyzmu, metod terapii i edukacji

stosowanych w autyzmie.

W2 Zna typologię osób autystycznych oraz rozwój dziecka w autyzmie.

U1 Potrafi zastosować odpowiednie metody i rozwiązania terapeutyczne oraz edukacyjne w pracy z osobą z autyzmem.

U2 Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań w pracy z osobą autystyczną.

K1 Dostrzega znaczenie nabywania wiedzy w celu pogłębiania, integrowania informacji dotyczących edukacji terapii osób z autyzmem.

K2 Wyraża gotowość do zaangażowania , poszukiwania, bycia twórczym, kreatywnym terapeutą.

K3 Jest przygotowany do posługiwania się różnorodnymi metodami w zakresie terapii i edukacji osób z autyzmem.


Metoda - wykład:

Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: wyjaśnianie
Metody podające: wykład
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: burza mózgów
Metody niepodające: debata, dialog
Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana
Metody niepodające: metoda problemowa w grupach
Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: wyjaśnianie
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - inne (w tym colloquium, realizacja projetków, etc)

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna

Skrócony opis:

Celem warsztatów jest zintegrowanie, uporządkowanie, pogłębienie wiedzy dotyczącej terapii i edukacji osób z autyzmem, przygotowanie do egzaminu końcowego. Podczas warsztatów student pogłębi, usystematyzuje, aktywnie uczestnicząc, swoja wiedzę dotyczącą klasyfikacji autyzmu, typologii osób autystycznych, wczesnego rozpoznawania autyzmu, oceny psychologicznej, teorii umysłu w autyzmie oraz rozwoju dziecka z autyzmem.

Pełny opis:

WYKŁAD

1. Klasyfikacja autyzmu

2. Typologie osób autystycznych

ĆWICZENIA/ WARSZTAT

1. Wczesne rozpoznawanie autyzmu

2. Ocena psychologiczna

3. Teoria umysłu w autyzmie

4. Przyczyny autyzmu

5. Rozwój dziecka z autyzmem

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA:

Attwood T., Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2017 Cieszyńska J., Wczesna diagnoza i terapia

zaburzeń autystycznych. Metoda krakowska, Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej, Kraków 2011

Frith U., Autyzm i zespół Aspergera, Wydawnictwo PZWL, Warszawa 2005

Pisula E., Autyzm u dzieci. diagnoza, klasyfikacja, etiologia, PWN, Warszawa 2000

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

Dawson G., McPartland J. C., Ozonoff S., Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu. Poradnik dla rodziców, Wydawnictwo

Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015

Grandin T., Moore D., Kochaj i pomóż dorosnąć. Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie, Wydawnictwo

Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017

Howlin P., Baron-Cohen S., HadwinJ., Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu? Ćwiczenia, Wydawnictwo JAK, Kraków 2012

McClannahan L., Krantz P., Plany aktywności dla dzieci z autyzmem. Uczenie

samodzielności, Wydawnictwo: Stowarzyszenie Pomoc Osobom Autystycznym SPOA, Gdańsk 2002

Schopler E., Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Wydawnictwo: Stowarzyszenie Pomoc Osobom Autystycznym SPOA,

Gdańsk 1995

Metody i kryteria oceniania:

Wykład, zaliczenie z oceną- inne, materiały pisemne, opracowanie pytań (100%), Ćwiczenia, zaliczenie z oceną- zaangażowanie merytoryczne. (100%)

Kryteria oceniania:

Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez osobę prowadzącą zajęcia.

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr wiosenny roku akademickiego 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2029-09-15 - 2029-10-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Gągała, Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Głaszczka, Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)