Seminarium dyplomowe - przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego (sem. 7,8,9,10)
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 00-PIW-MN>SEM-1 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe - przygotowanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego (sem. 7,8,9,10) |
| Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
| Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Pedagogika przedszolna i wczesnoszkolna, sem. 7 |
| Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
| Język prowadzenia: | (brak danych) |
| Prowadzący zajęcia: | dr Waldemar Grądzki |
| Dane kontaktowe do wykładowcy: | waldemar.gradzki@wsge.edu.pl |
| Cel przedmiotu: | Przygotowanie pracy dyplomowej na studiach II stopnia |
| Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: metoda problemowa |
| Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - materiały pisemne z metody problemowej |
| Skrócony opis: |
Konsultacje grupowe i indywidualne dot. poszczególnych prac dyplomowych. |
| Pełny opis: |
Konsultacje grupowe i indywidualne dot. poszczególnych prac dyplomowych. 1. Zasady pisania pracy dyplomowej 2. Charakterystyka badań ilościowych i jakościowych w naukach pedagogicznych. 3. Opracowanie harmonogramu i zakresu prac badawczych 4. Opracowanie i analiza narzędzi badawczych. 5. Zasady opracowania wyników badań. 6. Etyczne aspekty prowadzenia badań naukowych. 7. Weryfikacja pracy w JSA - omówienie zasad poszanowania praw własności intelektualnej. 8. Zasady prezentacji i obrony pracy dyplomowej. 9. Konsultacje indywidualne |
| Literatura: |
Dobór literatury obowiązkowej zależny od tematu pracy dyplomowej: 1. Zenderowski R. (2025). Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej. Warszawa. Wyd. CEDEWU. 2. Chudy W. (2009), Pedagogia godności. Elementy etyki pedagogicznej, Lublin, TN KUL 3. Bauman T., Pilch T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”. 4. Juszczyk S. (2005). Badania ilościowe w naukach społecznych. Katowice: Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka. 5. Łobocki M. (2009). Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”. 6. Maszke A. W. (2008). Metody i techniki badań pedagogicznych, Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego. 7. Rubacha K. (2003). Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych, (w:) Pedagogika. Podręcznik akademicki. (red.) Kwieciński, Z. i Śliwerski B. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 8. Jakubowski J., Wątroba J. (red) (2003). Zastosowania metod statystycznych w badaniach naukowych. Kraków: Wydawnictwo StaSoft. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Ocena z ćwiczeń - na podstawie wyników oceny prezentacji dot. wybranych elementów procesu badawczego. Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania, określonymi przez nauczyciela akademickiego: Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na zaliczeniu. Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na zaliczeniu. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na zaliczeniu. Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na zaliczeniu. Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na zaliczeniu. Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na zaliczeniu. |
| Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
| Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Waldemar Grądzki, Ewa Lubina | |
| Prowadzący grup: | Artur Banaszak, Waldemar Grądzki, Anna Krajewska, Hanna Lewandowska, Ewa Lubina, Aleksandra Lukasek, Magdalena Sitek, Małgorzata Such-Pyrgiel | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
| Efekty uczenia się: | W17 procesy komunikacji społecznej oraz ich prawidłowości i zakłócenia; W19 metodologię badań naukowych stosowanych w naukach społecznych; W20 terminy i założenia metodologiczne oraz zasady i normy etyczne projektowania i realizacji badań naukowych w zakresie pedagogiki przedszkolnej, szkolnej i alternatywnej U01 dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, analizować je z wykorzystywaniem wiedzy pedagogicznopsychologicznej oraz proponować rozwiązania problemów; U02 projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia dziecka lub ucznia, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; U18 rozróżniać orientacje metodologiczne w badaniach naukowych, formułować cele i problemy badawcze, stosować dobór adekwatnych metod i technik, konstruować narzędzia badawcze, opracowywać, prezentować i interpretować wyniki badań, wyciągać wnioski, wskazywać kierunki dalszych badań w obrębie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej; U19 współpracować z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań K08 projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola i szkoły oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji. |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Waldemar Grądzki | |
| Prowadzący grup: | Artur Banaszak, Waldemar Grądzki, Anna Krajewska, Hanna Lewandowska, Ewa Lubina, Aleksandra Lukasek, Magdalena Sitek, Małgorzata Such-Pyrgiel | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Artur Banaszak, Waldemar Grądzki, Anna Krajewska, Hanna Lewandowska, Ewa Lubina, Aleksandra Lukasek, Małgorzata Such-Pyrgiel | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: | (brak danych) | |
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | (brak danych) | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Artur Banaszak, Waldemar Grądzki, Anna Krajewska, Hanna Lewandowska, Ewa Lubina, Aleksandra Lukasek | |
| Prowadzący grup: | Artur Banaszak, Waldemar Grądzki, Anna Krajewska, Hanna Lewandowska, Ewa Lubina, Aleksandra Lukasek, Małgorzata Such-Pyrgiel | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
