SEMINARIUM DYPLOMOWE (w tym przygotowanie pracy dyplomowej i prezentacji do egzaminu dyplomowego)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-PED-MN>SED-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SEMINARIUM DYPLOMOWE (w tym przygotowanie pracy dyplomowej i prezentacji do egzaminu dyplomowego) |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Pedagogika, specjalność pedagogika resocjalizacyjna z terapią pedagogiczną, Przedmioty dla kierunku Pedagogika, specjalność pedagogika przedszkolna z wczesnoszkolną z terapią p Przedmioty dla kierunku Pedagogika, specjalność pedagogika resocjalizacyjna z kuratelą sądową, sem. |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Prowadzący zajęcia: | promotorzy wyznaczeni i zatwierdzeni na dany rok akademicki |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | indywidualny kontakt z promotorem (w MS Teams) i email: imię.nazwisko@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Celem zajęć seminarium dyplomowego jest przygotowanie studentów do samodzielnego zgromadzenia materiałów oraz napisania pracy magisterskiej spełniającej wymogi określone dla tego rodzaju prac. Celem jest również wspólne ze studentami wypracowanie koncepcji pracy ze szczególnym uwzględnieniem: celu pracy, przedmiotu badań, problemów badawczych i hipotez, określenia zmiennych i dobranie ich wskaźników, dobór narzędzi badawczych oraz samodzielne ich opracowanie a takze ustalenie harmonogramu pracy. Celem zajęć jest również stworzenie ostatecznej wersji pracy dyplomowej. |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | WIEDZA K2A_W01 W1 Student posiada pogłębioną wiedzę o źródłach pedagogicznych mogącą być wykorzystaną w tworzeniu pracy dyplomowej K2A_W02 W2 Student posiada wiedzę o faktach oraz kierunkach rozwoju pedagogiki, którą może wykorzystać w tworzeniu pracy dyplomowej K2A_W04 W3 Student posiada wiedzę o różnych dziedzinach pedagogiki, która będzie mu przydatna podczas tworzenia pracy dyplomowej UMIEJĘTNOŚCI K2A_U04 U1 Student potrafi tworzyć wypowiedzi pisemne na tematy związane z pedagogiką będące częścią jego pracy dyplomowej K2A_U06 U2 Student posiada rozwinięte umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody, techniki i konstruuje narzędzia badawcze KOMPETENCJE SPOŁECZNE K2A_K01 K1 Student krytycznie ocenia różne faty i zjawiska pedagogiczne związane z tematyką jego pracy dyplomowej K2A_K04 K2 Wnioski oraz wyniki badań uzyskane podczas tworzenia pracy dyplomowej wykorzystuje w codziennej pracy pedagogicznej |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna |
Skrócony opis: |
Tematyka zajęć obejmuje zapoznanie studenta z zasadami i wytycznymi regulaminu dyplomowania, w tym stroną formalną tworzenia pracy. Ponadto, student dokona wyboru tematu pracy dyplomowej. Student zdobędzie również umiejętność prawidłowego skonstruowania pracy - sformułowania pytań badawczych i hipotezy. Student przypomni sobie również zasady ochrony praw autorskich. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do przedmiotu Organizacja zajęć - sylabus przedmiotu: cel, metody, treści, efekty, wymagania do zaliczenia przedmiotu. Ustalenia planu pracy na semestr. Zaliczenie seminarium (wybór tematu pracy, opracowanie koncepcji pracy, opracowanie planu pracy) 2. Najważniejsze informacje dotyczące wymagań formalnych pracy dyplomowej - Regulamin Procesu Dyplomowania Części pracy, wymogi formalne, wymogi techniczne, analiza regulaminu procesu dyplomowania, analiza struktury pracy 3. Poszanowanie praw autorskich Przypomnienie i uwrażliwienie studentów na kwestię poszanowania prawa autorskiego. Zasady korzystania ze źródeł: cytowanie, parafrazowanie, podawanie przypisów i ich techniczne wymagania (przypisy oraz bibliografia - technika tworzenia). Ćwiczenia w tworzeniu przypisów i zapisów bibliograficznych. Omówienie zasad działania Jednolitego Systemu Antyplagiatowego 4. Projektowanie koncepcji pracy Określenie pytań badawczych i hipotez, przegląd literatury, przegląd metod stosowanych w badaniach w naukach związanych z bezpieczeństwem. Zarys tematyki poszczególnych rozdziałów. 5. Tworzenie pracy dyplomowej Grupowe i indywidualne konsultacje dotyczące tworzenia pierwszej części pracy dyplomowej (część teoretyczna). Ćwiczenia w formułowaniu celu pracy, formułowanie pytań i hipotez badawczych. Konsultacje odnośnie projektowania części badawczej |
Literatura: |
Literatura podstawowa Łobodzki, M. 2006, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Impuls Urban S., Ładoński W, 2010, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław, wyd. UE we Wrocławiu Kruger H.H, 2007, Metody badań w pedagogice, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Żak Regulamin procesu dyplomowania WSGE im. Alcide De Gasperi w Józefowie Literatura uzupełniająca Eco U, 2009, Jak napisać pracę dyplomową, poradnik dla humanistów, Warszawa, UW Brzeziński, J., 1997,Metodologia badań psychologicznych, Warszawa PWN |
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez osobę prowadzącą zajęcia. Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 27 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Grądzki, Ewa Lubina | |
Prowadzący grup: | Artur Banaszak, Waldemar Grądzki, Anna Krajewska, Hanna Lewandowska, Ewa Lubina, Aleksandra Lukasek, Magdalena Sitek, Małgorzata Such-Pyrgiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 27 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Leszek Goździewski, Aleksandra Lukasek, Wioletta Wróbel-Delegacz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.