Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Negocjacje, mediacje, kierowanie konfliktem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-ZPO-POD-N2>NMKK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Negocjacje, mediacje, kierowanie konfliktem
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

dr Lukasek Aleksandra

Dane kontaktowe do wykładowcy:

aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl


Cel przedmiotu:

Celem jest zapoznanie studentów z istotą konfliktów oraz sposobami ich rozwiązywania taki jak , negocjacje i mediacje. Ponadto wyposażenie w praktyczne, podstawowe narzędzia niezbędne do prowadzenia negocjacji, mediacji i kierowania konfliktem.

Metoda - wykład:

Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: opis
Metody podające: pokaz
Metody podające: wyjaśnianie
Metody podające: wykład
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana
Metody niepodające: metoda zajęć praktycznych
Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: wyjaśnianie

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - test

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna
zaliczenie na ocenę - test

Skrócony opis:

Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z istotą konfliktów oraz sposobami ich rozwiązywania a także wyposażenie w wiedzę i umiejętności potrzebnych do prowadzenia negocjacji, mediacji i kierowania konfliktem.

Pełny opis:

Wykład

Komunikacja interpersonalna w rozwiązywaniu konfliktów

Komunikacja werbalna i niewerbalna i jej znaczenie dla procesu rozwiazywania konfliktu

Bariery i ułatwienia w komunikacji interpersonalnej, trójkąt satysfakcji

Konflikt pojęcie, rodzaje, modele rozwoju konfliktu wg F. Glasla przyczyny powstawania konfliktów

Ćwiczenia

Negocjacje , podstawowe pojęcia: ZOPA, BATNA , WATNA, rodzaje i style negocjacji, fazy, .

Mediacje cel, zasady, rodzaje, zalety mediacji, rodzaje przeciwskazania, rola i

zadania mediatora

Mediacja szkolna, przypadki

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Mediacja szkolna : Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji /red. A. Lukasek, M. Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia, 2016.

Moore Ch., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009, Tłum. A. Cybulko, M. Zieliński.

All Pease , Barbara Pease, Mowa ciała 2017Deutsch, Morton. Rozwiązywanie konfliktów. Wyd.1 Kraków 2005

Zienkiewicz A., Studium mediacji. Od teorii ku praktyce, Warszawa 2007.

Horzyk A., Negocjacje. Stracone strategie . Warszawa 2012 r.

Literatura uzupełniająca

Lewicka A. (red.), Profesjonalny mediator. Zostań nim! Poradnik metodyczny, Lublin 2008. 865-877.

Stewart J.,(red.) (2007) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji.

Wydawnictwo Naukowe PWN.

Metody i kryteria oceniania:

wykład

test

ćwiczenia

testy, aktywność

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzena Zowczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 4 godzin więcej informacji
Wykład, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek, Marzena Zowczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wykład

Komunikacja interpersonalna w rozwiązywaniu konfliktów

Komunikacja werbalna i niewerbalna i jej znaczenie dla procesu rozwiazywania konfliktu

Bariery i ułatwienia w komunikacji interpersonalnej, trójkąt satysfakcji

Konflikt pojęcie, rodzaje, modele rozwoju konfliktu wg F. Glasla przyczyny powstawania konfliktów

Ćwiczenia

Negocjacje , podstawowe pojęcia: ZOPA, BATNA , WATNA, rodzaje i style negocjacji, fazy, .

Mediacje cel, zasady, rodzaje, zalety mediacji, rodzaje przeciwskazania, rola i

zadania mediatora

Mediacja szkolna, przypadki

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Mediacja szkolna : Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji /red. A. Lukasek, M. Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia, 2016.

Moore Ch., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009, Tłum. A. Cybulko, M. Zieliński.

All Pease , Barbara Pease, Mowa ciała 2017Deutsch, Morton. Rozwiązywanie konfliktów. Wyd.1 Kraków 2005

Zienkiewicz A., Studium mediacji. Od teorii ku praktyce, Warszawa 2007.

Horzyk A., Negocjacje. Stracone strategie . Warszawa 2012 r.

Literatura uzupełniająca

Lewicka A. (red.), Profesjonalny mediator. Zostań nim! Poradnik metodyczny, Lublin 2008. 865-877.

Stewart J.,(red.) (2007) Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji.

Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marzena Zowczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)