Marketing and advertisement with marketing research
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-ZAR-LS>MAMR-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing and advertisement with marketing research |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.wsge.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Prowadzący zajęcia: | mgr Joanna Drecka-Blitek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | joanna.drecka-bitek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Zrozumienie koncepcji i środowiska marketingowego, Opisanie marketingu strategicznego Zrozumienie głównych podejść do badań marketingowych. zrozumienie nowych form marketingu wykorzystanie mediów społecznościowych |
Metoda - wykład: | Metody niepodające: debata, dialog |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: burza mózgów |
Forma i warunki zaliczenia wykładu: | egzamin pisemny - test |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - prezentacja |
Skrócony opis: |
Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. |
Pełny opis: |
Marketing jest odpowiedzialny za rozwój przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad. Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki. Ten kurs dotyczy badań marketingowych, w szczególności badań reklamy. Tradycyjnie reklama jest najczęściej stosowanym narzędziem komunikacji marketingowej, utrzymując rosnący trend wraz z szybkim rozwojem technologicznym. Każda udana komunikacja marketingowa lub reklama wynika z udanych badań marketingowych. Dlatego zrozumienie głównych zasad badań marketingowych jest niezbędne do tworzenia skutecznej komunikacji marketingowej lub prowadzenia badań reklamowych. |
Efekty uczenia się: |
Student zna zaawansowane metody matematyczne stosowane w ekonomii oraz naukach o zarządzaniu i jakości - w szczególności metody analizy i modelowania problemów zarządzania oraz optymalizacji decyzji; ma wiedzę w zakresie finansów przedsiębiorstw, w tym zna rodzaje analiz ekonomiczno-finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, przepływy finansowe), sporządzanych w przedsiębiorstwie (w szczególności zna podstawowe metody obliczeniowe i podstawowe mierniki wykorzystywane w tych analizach) Student ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami Student analizuje i interpretuje badania statystyczne, opracowuje i prezentuje materiały statystyczne, korzysta z opracowań statystycznych i innych źródeł danych; oblicza i interpretuje miary statystyczne oraz wykorzystuje je w planowaniu pracy analitycznej Studentanalizuje potencjalne szanse i zagrożenia w sferze produkcji, handlu lub usług, racjonalnie prognozuje, projektuje i wdraża niezbędne zmiany w strategii rozwoju przedsiębiorstwa; analizuje cykliczne aspekty popytu i podaży, przewiduje skutki nadprodukcji, racjonalnie i logicznie interpretuje różne sytuacje rynkowe i kalkuluje koszty; potrafi przygotować i przeprowadzić badania marketingowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykaże się więcej niż dobrym plus stopniem osiągnięcia efektów kształcenia i uzyska od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę dobry plus (4,5), gdy wykazuje się wyższym niż dobry, ale niższym niż bardzo dobry stopniem realizacji efektów kształcenia i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje się wyższym niż dostateczny plus, ale niższym niż dobry, plus stopniem osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie / zaliczeniu / pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje się wyższym niż dostateczny, ale niższym niż dobry, stopniem osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje się dostatecznym stopniem osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. |
Praktyki zawodowe: |
nie są prowadzone |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CWI
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bilgehan Aytac | |
Prowadzący grup: | Bilgehan Aytac | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CWI
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bilgehan Aytac | |
Prowadzący grup: | Bilgehan Aytac | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN CWI
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Drecka-Blitek | |
Prowadzący grup: | Joanna Drecka-Blitek | |
Strona przedmiotu: | https://www.wsge.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Student ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami |
|
Efekty uczenia się: | Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę do zarządzania marketingiem w firmie. Zna rosnące znaczeniu nowych form marketingu, promocji i reklamy. Potrafi wykorzystać social media do tworzenia wizerunku firmy, jej brandu. Wie czym jest content marketing i jak ważny jest w działaniach marketingowych firmy. |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem tego kursu jest zrozumienie rozszerzenie pojęć w marketingu, rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. Zaznajomienie studentów z nowymi trendami w marketingu, i coraz większą rolą social mediów |
|
Pełny opis: |
Marketing jest odpowiedzialny za rozwój przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad. Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki. |
|
Literatura: |
Marketing; Philip Kotler Designing Brand Identity; Alina Wheeler;John Wiley &Sons Inc; 2009 Affiliate Marketing for Dummies;Ted Sudol; Paul Mladjenovic; John Wiley & Sons Inc; 2020 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.