Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing and advertisement with marketing research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-ZAR-LS>MAMR-2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing and advertisement with marketing research
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy:
Strona przedmiotu: https://www.wsge.edu.pl
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Prowadzący zajęcia:

mgr Joanna Drecka-Blitek

Dane kontaktowe do wykładowcy:

joanna.drecka-bitek@wsge.edu.pl





Cel przedmiotu:

Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem.

Przedmiotowe efekty uczenia się:

Zrozumienie koncepcji i środowiska marketingowego,

Opisanie marketingu strategicznego

Zrozumienie głównych podejść do badań marketingowych.

zrozumienie nowych form marketingu wykorzystanie mediów społecznościowych

Metoda - wykład:

Metody niepodające: debata, dialog
Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana
Metody niepodające: metoda problemowa
Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: opis
Metody podające: pokaz
Metody podające: wyjaśnianie
Metody podające: wykład
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: burza mózgów
Metody niepodające: debata, dialog
Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana
Metody niepodające: gra dydaktyczna (symulacyjna, sytuacyjna, inscenizacja)
Metody niepodające: metoda zajęć praktycznych
Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

egzamin pisemny - test

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

zaliczenie na ocenę - prezentacja

Skrócony opis:

Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem.

Pełny opis:

Marketing jest odpowiedzialny za rozwój przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad.

Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki.

Ten kurs dotyczy badań marketingowych, w szczególności badań reklamy. Tradycyjnie reklama jest najczęściej stosowanym narzędziem komunikacji marketingowej, utrzymując rosnący trend wraz z szybkim rozwojem technologicznym. Każda udana komunikacja marketingowa lub reklama wynika z udanych badań marketingowych. Dlatego zrozumienie głównych zasad badań marketingowych jest niezbędne do tworzenia skutecznej komunikacji marketingowej lub prowadzenia badań reklamowych.

Efekty uczenia się:

Student zna zaawansowane metody matematyczne stosowane w ekonomii oraz naukach o zarządzaniu i jakości -

w szczególności metody analizy i modelowania problemów zarządzania oraz optymalizacji decyzji; ma wiedzę w zakresie finansów przedsiębiorstw, w tym zna rodzaje analiz ekonomiczno-finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, przepływy finansowe), sporządzanych w przedsiębiorstwie (w szczególności zna podstawowe metody obliczeniowe i podstawowe mierniki wykorzystywane w tych analizach)

Student ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami

Student analizuje i interpretuje badania statystyczne, opracowuje i prezentuje materiały statystyczne, korzysta z opracowań statystycznych i innych źródeł danych; oblicza i interpretuje miary statystyczne oraz wykorzystuje je w planowaniu pracy analitycznej

Studentanalizuje potencjalne szanse i zagrożenia w sferze produkcji, handlu lub usług, racjonalnie prognozuje, projektuje i wdraża niezbędne zmiany w strategii rozwoju przedsiębiorstwa; analizuje cykliczne aspekty popytu i podaży, przewiduje skutki nadprodukcji, racjonalnie i logicznie interpretuje różne sytuacje rynkowe i kalkuluje koszty; potrafi przygotować i przeprowadzić badania marketingowe

Metody i kryteria oceniania:

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykaże się więcej niż dobrym plus stopniem osiągnięcia efektów kształcenia i uzyska od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej.

Student otrzymuje ocenę dobry plus (4,5), gdy wykazuje się wyższym niż dobry, ale niższym niż bardzo dobry stopniem realizacji efektów kształcenia i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej.

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje się wyższym niż dostateczny plus, ale niższym niż dobry, plus stopniem osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie / zaliczeniu / pracy kontrolnej.

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje się wyższym niż dostateczny, ale niższym niż dobry, stopniem osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej.

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje się dostatecznym stopniem osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej.

Praktyki zawodowe:

nie są prowadzone

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bilgehan Aytac
Prowadzący grup: Bilgehan Aytac
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bilgehan Aytac
Prowadzący grup: Bilgehan Aytac
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Drecka-Blitek
Prowadzący grup: Joanna Drecka-Blitek
Strona przedmiotu: https://www.wsge.edu.pl
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Przedmiotowe efekty uczenia się:

Student ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami

Efekty uczenia się:

Student umie wykorzystać zdobytą wiedzę do zarządzania marketingiem w firmie. Zna rosnące znaczeniu nowych form marketingu, promocji i reklamy. Potrafi wykorzystać social media do tworzenia wizerunku firmy, jej brandu. Wie czym jest content marketing i jak ważny jest w działaniach marketingowych firmy.

Skrócony opis:

Głównym celem tego kursu jest zrozumienie rozszerzenie pojęć w marketingu, rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. Zaznajomienie studentów z nowymi trendami w marketingu, i coraz większą rolą social mediów

Pełny opis:

Marketing jest odpowiedzialny za rozwój przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad.

Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki.

Literatura:

Marketing; Philip Kotler

Designing Brand Identity; Alina Wheeler;John Wiley &Sons Inc; 2009

Affiliate Marketing for Dummies;Ted Sudol; Paul Mladjenovic; John Wiley & Sons Inc; 2020

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-5 (2025-06-04)