Marketing and advertisement with marketing research
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-ZAR-LS>MAMR-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing and advertisement with marketing research |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.wsge.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Prowadzący zajęcia: | mgr Joanna Drecka-Blitek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | joanna.drecka-bitek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Zrozumienie koncepcji i środowiska marketingowego, Opisanie marketingu strategicznego Zrozumienie głównych podejść do badań marketingowych. |
Metoda - wykład: | Metody niepodające: debata, dialog |
Metody - ćwiczenia: | Metody podające: wyjaśnianie |
Forma i warunki zaliczenia wykładu: | egzamin pisemny - zadanie |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna |
Skrócony opis: |
Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. |
Pełny opis: |
Marketing jest odpowiedzialny za rozwój przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad. Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki. Ten kurs dotyczy badań marketingowych, w szczególności badań reklamy. Tradycyjnie reklama jest najczęściej stosowanym narzędziem komunikacji marketingowej, utrzymując rosnący trend wraz z szybkim rozwojem technologicznym. Każda udana komunikacja marketingowa lub reklama wynika z udanych badań marketingowych. Dlatego zrozumienie głównych zasad badań marketingowych jest niezbędne do tworzenia skutecznej komunikacji marketingowej lub prowadzenia badań reklamowych. |
Efekty uczenia się: |
K1A_W06 zna zaawansowane metody matematyczne stosowane w ekonomii oraz naukach o zarządzaniu i jakości - w szczególności metody analizy i modelowania problemów zarządzania oraz optymalizacji decyzji; ma wiedzę w zakresie finansów przedsiębiorstw, w tym zna rodzaje analiz ekonomiczno-finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, przepływy finansowe), sporządzanych w przedsiębiorstwie (w szczególności zna podstawowe metody obliczeniowe i podstawowe mierniki wykorzystywane w tych analizach) K1A_W10 ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami K1A_U05 analizuje i interpretuje badania statystyczne, opracowuje i prezentuje materiały statystyczne, korzysta z opracowań statystycznych i innych źródeł danych; oblicza i interpretuje miary statystyczne oraz wykorzystuje je w planowaniu pracy analitycznej K1A_U06 analizuje potencjalne szanse i zagrożenia w sferze produkcji, handlu lub usług, racjonalnie prognozuje, projektuje i wdraża niezbędne zmiany w strategii rozwoju przedsiębiorstwa; analizuje cykliczne aspekty popytu i podaży, przewiduje skutki nadprodukcji, racjonalnie i logicznie interpretuje różne sytuacje rynkowe i kalkuluje koszty; potrafi przygotować i przeprowadzić badania marketingowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykaże się więcej niż dobrym plus stopniem osiągnięcia efektów kształcenia i uzyska od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę dobry plus (4,5), gdy wykazuje się wyższym niż dobry, ale niższym niż bardzo dobry stopniem realizacji efektów kształcenia i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje się wyższym niż dostateczny plus, ale niższym niż dobry, plus stopniem osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie / zaliczeniu / pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje się wyższym niż dostateczny, ale niższym niż dobry, stopniem osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje się dostatecznym stopniem osiągnięcia efektów kształcenia i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracy kontrolnej. |
Praktyki zawodowe: |
Nie są prowadzone |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN CWI
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bilgehan Aytac | |
Prowadzący grup: | Bilgehan Aytac | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | (tylko po angielsku) Understanding marketing concept and environment, Describing strategic marketing Understanding main marketing research approaches. |
|
Efekty uczenia się: | W06 knows mathematical methods used in economics and science of management and quality - in particular, methods for analyzing and modeling management problems and optimizing decisions; has knowledge in the field corporate finance, including knowledge of types of economic and financial analyzes (balance sheet, profit and loss account, financial flows), prepared in the enterprise (in particular, he knows the basic methods of calculation and basic metrics used in these analyses) W10 has knowledge of marketing (as a social and management process) and its components (components, participants), in particular knowledge of marketing tools (including advertising and other system components marketing communication), as well as the theoretical foundations and practice of international trade in goods and/or services U05 analyzes and interprets statistical research, develops and presents statistical material, and uses statistical studies and other data sources; calculates and interprets statistical measures and uses them in analytical work planning U06 analyzes potential opportunities and threats in the sphere of production, trade or services, rationally forecasts, designs and implements necessary changes in the company s development strategy; analyzes the cyclical aspects of demand and supply, predicts the effects overproduction, rationally and logically interprets various market situations and calculates costs; can prepare and carry outmarketing research using various research methods and techniques, is not susceptible to manipulative information U09 using advanced knowledge in the field of social sciences, can prepare and present, as well as analyze and verify marketing offers; aware of the role of the advertising message, as well as the impact of other components of the system marketing communication on recipients decisions, competently assesses the accuracy of the selection of marketing tools, can design, present, and implement an advertising campaign; communicates with the environment using adequate terminology K02 recognizes the importance of knowledge in solving cognitive and practical problems; is open to all participants process and information system, including expert opinions, and sensitive to people s attitudes towards unreliable information; correctly expresses impartial judgments about the quality of information |
|
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The main objective of this course is understanding fundamental concepts in marketing and developing understanding in marketing management. |
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Marketing is responsible for growing the enterprise by adapting the organization to changes in today's dynamic global environment. Marketing analyzes customers, competitors, and the organization; searches for opportunities; and suggests ways in which enterprises can change their product offerings to take advantage of those opportunities. ln this way, marketing is one source of the organization's strategic thinking. Effective marketing management comes from systematic, analytical, and critical thinking and reasoned application of several underlying principles. While marketing centers around satisfying customer needs, an organization often requires obtaining information on customer needs. Marketing research helps organizations in this process and revolves around gathering customer-level information that would assist in business decision-making and policy analysis. This course deals with marketing research, specifically advertising research. Traditionally, advertising is the most applied marketing communication tool, keeping its increasing trend with rapid technological developments. Every successful marketing communication or advertising results from successful marketing research. Thus comprehending the main principles of marketing research is necessary for creating effective marketing communication or conducting advertising research. |
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) • Kotler, P. and K.L. Keller (2016), A Framework for Marketing Management, Pearson. 6th edition • Aaker, Kumar, Day, Leone (2011), Marketing Research, Wiley, 10th Edition • Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., & Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge. • Newer editions are welcomed for books… • Books of Seth Godin; Purple Cow, DIP, This is Marketing... • Harvard Business Review and blogs |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CWI
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bilgehan Aytac | |
Prowadzący grup: | Bilgehan Aytac | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CWI
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Drecka-Blitek | |
Prowadzący grup: | Joanna Drecka-Blitek | |
Strona przedmiotu: | https://www.wsge.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Po ukończonym kursie student ma wiedzę na temat współczesnego marketingu. Wie jak ważną funkcję pełni w przedsiębiorstwie, że jest jednym z narzędzi skutecznego zarządzania firmą. Potrafi skutecznie wykorzystywać poszczególne elementy marketingu zaczynając od badań marketingowych poprzez projektowanie produktu i dystrybucji kończąc na promocji i reklamie. |
|
Efekty uczenia się: | Student ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami. Analizuje i interpretuje badania statystyczne, opracowuje i prezentuje materiały statystyczne, korzysta z opracowań statystycznych i innych źródeł danych; oblicza i interpretuje miary statystyczne oraz wykorzystuje je w planowaniu pracy analitycznej Analizuje potencjalne szanse i zagrożenia w sferze produkcji, handlu lub usług, racjonalnie prognozuje, projektuje i wdraża niezbędne zmiany w strategii rozwoju przedsiębiorstwa; analizuje cykliczne aspekty popytu i podaży, przewiduje skutki nadprodukcji, racjonalnie i logicznie interpretuje różne sytuacje rynkowe i kalkuluje koszty; potrafi przygotować i przeprowadzić badania marketingowe |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. |
|
Pełny opis: |
Marketing odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu współczenego przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad. Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki. |
|
Literatura: |
• Kotler, P. and K.L. Keller (2016), A Framework for Marketing Management, Pearson. 6th edition • Aaker, Kumar, Day, Leone (2011), Marketing Research, Wiley, 10th Edition • Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., & Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge. • Newer editions are welcomed for books… • Books of Seth Godin; Purple Cow, DIP, This is Marketing... • Harvard Business Review and blogs |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN CWI
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Drecka-Blitek | |
Prowadzący grup: | Joanna Drecka-Blitek | |
Strona przedmiotu: | https://www.wsge.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Po ukończonym kursie student ma wiedzę na temat współczesnego marketingu. Wie jak ważną funkcję pełni w przedsiębiorstwie, że jest jednym z narzędzi skutecznego zarządzania firmą. Potrafi skutecznie wykorzystywać poszczególne elementy marketingu zaczynając od badań marketingowych poprzez projektowanie produktu i dystrybucji kończąc na promocji i reklamie. |
|
Efekty uczenia się: | Student ma zaawansowaną wiedzę o marketingu (jako procesie społecznym i zarządczym) i jego elementach (składowych, uczestników), w szczególności zna narzędzia marketingowe (w tym reklamę i inne elementy systemu komunikacji marketingowej), a także teoretyczne podstawy i praktykę międzynarodowego obrotu towarami i/lub usługami. Analizuje i interpretuje badania statystyczne, opracowuje i prezentuje materiały statystyczne, korzysta z opracowań statystycznych i innych źródeł danych; oblicza i interpretuje miary statystyczne oraz wykorzystuje je w planowaniu pracy analitycznej Analizuje potencjalne szanse i zagrożenia w sferze produkcji, handlu lub usług, racjonalnie prognozuje, projektuje i wdraża niezbędne zmiany w strategii rozwoju przedsiębiorstwa; analizuje cykliczne aspekty popytu i podaży, przewiduje skutki nadprodukcji, racjonalnie i logicznie interpretuje różne sytuacje rynkowe i kalkuluje koszty; potrafi przygotować i przeprowadzić badania marketingowe |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem tego kursu jest zrozumienie podstawowych pojęć w marketingu i rozwijanie zrozumienia w zarządzaniu marketingiem. |
|
Pełny opis: |
Marketing odgrywa kluczową rolę w zarządzaniu współczenego przedsiębiorstwa poprzez dostosowywanie organizacji do zmian w dzisiejszym dynamicznym globalnym środowisku. Marketing analizuje klientów, konkurentów i organizację; wyszukuje możliwości; i sugeruje sposoby, w jakie przedsiębiorstwa mogą zmieniać swoje oferty produktów, aby wykorzystać te możliwości. W ten sposób marketing jest jednym ze źródeł strategicznego myślenia organizacji. Skuteczne zarządzanie marketingiem wynika z systematycznego, analitycznego i krytycznego myślenia oraz uzasadnionego stosowania kilku podstawowych zasad. Podczas gdy marketing koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, organizacja często wymaga uzyskania informacji na temat potrzeb klientów. Badania marketingowe pomagają organizacjom w tym procesie i koncentrują się na gromadzeniu informacji na poziomie klienta, które pomogłyby w podejmowaniu decyzji biznesowych i analizie polityki. |
|
Literatura: |
• Kotler, P. and K.L. Keller (2016), A Framework for Marketing Management, Pearson. 6th edition • Aaker, Kumar, Day, Leone (2011), Marketing Research, Wiley, 10th Edition • Jugenheimer, D. W., Kelley, L. D., Hudson, J., & Bradley, S. (2015). Advertising and public relations research. Routledge. • Newer editions are welcomed for books… • Books of Seth Godin; Purple Cow, DIP, This is Marketing... • Harvard Business Review and blogs |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.