Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Introduction to consumer psychology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-ZAR-LS>ICP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Introduction to consumer psychology
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Prowadzący zajęcia:

(tylko po angielsku) Adam Halemba


Dane kontaktowe do wykładowcy:

(tylko po angielsku) adam.halemba@wsge.edu.pl

Cel przedmiotu:

(tylko po angielsku) The general objective of this course is to have knowledge about consumer behaviour which is very important for marketing departments of the companies.

Przedmiotowe efekty uczenia się:

(tylko po angielsku) Consumer psychologists study a variety of topics including:

• How consumers choose businesses, products, and services

• The thought processes and emotions behind consumer decisions

• How environmental variables such as friends, family, media, and culture influence buying decisions

• What motivates people to choose one product over another

• How personal factors and individual differences affect people's buying choices

• What marketers can do to effectively reach out to their target customers

Metoda - wykład:

Metody niepodające: debata, dialog
Metody podające: konsultacja
Metody podające: wykład
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Metody - ćwiczenia:

Metody podające: konsultacja
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - test

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The general objective of this course is to have knowledge about consumer behaviour which is very important for marketing departments of the companies.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Consumer psychologists study a variety of topics including:

• How consumers choose businesses, products, and services

• The thought processes and emotions behind consumer decisions

• How environmental variables such as friends, family, media, and culture influence buying decisions

• What motivates people to choose one product over another

• How personal factors and individual differences affect people's buying choices

• What marketers can do to effectively reach out to their target customers

Literatura: (tylko po angielsku)

• Michael R. Solomon - Consumer Behavior_ Buying, Having, and Being-Pearson (2019)

• Kotler, P. and K.L. Keller (2016), A Framework for Marketing Management, Pearson. 6th edition

• Newer editions are welcomed for books…

• Books of Seth Godin; Purple Cow, DIP, This is Marketing...

• The psychology of persuasion-R.Cialdini

• Invisinle influence- Jonah Berger

• Harvard Business Review and blogs

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Students can know how a consumer consumes, realize the importance of consumer behaviour for marketing strategies, how to affect the purchasing decision of consumers.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Single assignment at the end of term.

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

Not available

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bilgehan Aytac
Prowadzący grup: Bilgehan Aytac
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Przedmiotowe efekty uczenia się:

(tylko po angielsku) Consumer psychologists study a variety of topics including:

• How consumers choose businesses, products, and services

• The thought processes and emotions behind consumer decisions

• How environmental variables such as friends, family, media, and culture influence buying decisions

• What motivates people to choose one product over another

• How personal factors and individual differences affect people's buying choices

• What marketers can do to effectively reach out to their target customers

Efekty uczenia się:

W04

has advanced knowledge about human beings as the creator of culture and the entity managing society, constructing structures and organizations (political, economic, cultural), the principles of their functioning and the relationships between them, as well as, on the topic of social and psychological issues related to the management of organizations; knows the principles of creation and development of various forms of entrepreneurship

W08

has advanced knowledge in the field of human behavior determinants in the organization, including behavior

individual and group, leadership and management styles as well as the benefits and risks of working in a team, basics human resources management (in various aspects) and analyzing behavioral attitudes of people in the work process, in particular knowledge about motivating for effective work, evaluating employees, recognizing errors and mistakes in the sphere of management employees as well as planning and implementing changes in terms of their quantity and quality

U09

using advanced knowledge in the field of social sciences, can prepare and present, as well as analyze and

verify marketing offers; aware of the role of the advertising message, as well as the impact of other components of the system marketing communication on recipients decisions, competently assesses the accuracy of the selection of marketing tools, can design, present, and implement an advertising campaign; communicates with the environment using adequate terminology

K03

has a well-established sensitivity to social problems, fulfills social obligations and initiates activities for the benefit of the interest co-organizes activities for the benefit of the social environment, projects and social tasks related to management, z taking into account economic, environmental, legal and political aspects

K04

thinks in an entrepreneurial way, treats human resources as the most important strategic resource of the company (in particular reliably evaluates the achievements of employees, which are an important motivating factor)


Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The general objective of this course is to have knowledge about consumer behaviour which is very important for marketing departments of the companies.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Consumer psychologists study a variety of topics including:

• How consumers choose businesses, products, and services

• The thought processes and emotions behind consumer decisions

• How environmental variables such as friends, family, media, and culture influence buying decisions

• What motivates people to choose one product over another

• How personal factors and individual differences affect people's buying choices

• What marketers can do to effectively reach out to their target customers

Literatura: (tylko po angielsku)

• Michael R. Solomon - Consumer Behavior_ Buying, Having, and Being-Pearson (2019)

• Kotler, P. and K.L. Keller (2016), A Framework for Marketing Management, Pearson. 6th edition

• Newer editions are welcomed for books…

• Books of Seth Godin; Purple Cow, DIP, This is Marketing...

• The psychology of persuasion-R.Cialdini

• Invisinle influence- Jonah Berger

• Harvard Business Review and blogs

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Halemba
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Halemba
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Halemba
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Halemba
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)