Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia zespołów korekcyjno-kompensacyjnych i pracy terapeutycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-TRP-POD-N3>TDEP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia zespołów korekcyjno-kompensacyjnych i pracy terapeutycznej
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

mgr Bożena Ignut

Dane kontaktowe do wykładowcy:

bignut@wp.pl, 603 655 220

Cel przedmiotu:

1. Poznanie formy tabelarycznej IPET -U.

2. Zapoznanie się z tworzeniem WOPFU.

3. Ewaluacja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych.

4. Pisanie programów terapeutycznych, tworzenie ewaluacji do

sprawdzenia jakości pracy terapeutycznej.

5. Tworzenie innych dokumentów potrzebnych w prowadzeniu

w pracy terapeutycznej


Przedmiotowe efekty uczenia się:

Wiedza:


W1 - student posiada uporządkowaną wiedzę na temat IPET-U i

WOPFU.

W2 - student posiada wiedzę dotyczącą konstruowania ewaluacji

do zajęć korekcyjno - kompensacyjnych.

W3 - student posiada wiedze dotyczącą tworzenia innych

potrzebnych dokumentów dla dzieci i młodzieży

uczestniczącej w programach terapeutycznych.


Umiejętności:


U1. Student potrafi dokonać analizy potrzebnych informacji

zawartych w IPET i WOPFU ii umie zastosować w celu

skonstruowania właściwego dokumentu.

U2 - student dokonuje oceny kierowanych informacji i umie

wybrać odpowiednie, potrzebne do utworzenia

dokumentacji.


Kompetencje społeczne:


K1 - student ma przekonanie o sensie i wartości tworzenia

dokumentacji dla dzieci i młodzieży uczestniczącej w

zajęciach terapeutycznych.

K2 - student w oparciu o poznaną wiedzę i nabyte umiejętności

przygotowuje się do tworzenia dokumentacji potrzebnej w

pracy terapeutycznej.


Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: burza mózgów
Metody niepodające: debata, dialog
Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana
Metody niepodające: metoda problemowa
Metody niepodające: metoda zajęć praktycznych
Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: konsultacja
Metody podające: narracja
Metody podające: opis
Metody podające: pokaz
Metody podające: wyjaśnianie
Metody podające: wykład
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna
zaliczenie na ocenę - materiały pisemne z metody problemowej

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia dokumentacji IPET, WOPFU, z tworzeniem programów terapeutycznych i ewaluacji dla zajęć korekcyjno - kompensacyjnych i terapeutycznych.

Pełny opis:

1. Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia dokumentacji

IPET (Indywidualny Program Edukacyjno -Terapeutyczny),

2. WOPFU dla uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi.

3 Przekazywanie wzorów tworzenia IPET i WOPFU- forma

tabelaryczna oraz narzędzi przydatnych w tworzeniu WOPFU.

.4.Tworzenie programów terapeutycznych, dla dzieci i młodziezy.Eawluacja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych.

6..Ewaluacja pracy terapeutycznej.

Literatura:

Podstawowa :

1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 - Prawo oświatowe - art127

(Kształcenie specjalne).

2. Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie

warunków organizowania kształcenia , wychowania i opieki dla

dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych

społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Literatura uzupełniająca:

1.Sawicka, K. (1999). Socjoterapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej MEN.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

K2A_W04 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę P7S_WG

K2A_W09 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat kluczowych biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia, wychowania i innych procesów edukacyjnych; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii P7S_WK

K2A_W11 ma pogłębioną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w Polsce i wybranych krajach oraz o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, w tym zna zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości P7S_WK

K2A_W13 posiada pogłębioną wiedzę w wybranym zakresie studiów P7S_WG

P7S_WK

UMIEJĘTNOŚCI

K2A_U02 potrafi wykorzystywać i integrować posiadaną z różnych wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych i nietypowych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i innowacyjnego projektowania działań praktycznych P7S_UW

K2A_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych P7S_UW

K2A_U13 posiada pogłębione umiejętności w wybranym zakresie studiów P7S_UW

P7S_UK

P7S_UO

P7S_UU

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K2A_K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w tym dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga; zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu P7S_KK

K2A_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego P7S_KO

K2A_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych, odpowiedzialnie pełni role zawodowe dbając przy tym o dorobek zawodu P7S_KR

K2A_K08 posiada pogłębione kompetencje społeczne w wybranym zakresie studiów P7S_KK

P7S_KO

P7S_KR

Metody i kryteria oceniania:

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2.0) gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę (3.0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą (4.0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5.0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się, i uzyskuje od 90 do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Zajęcia w cyklu "Semestr wiosenny roku akademickiego 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2029-09-15 - 2029-10-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek, Marzena Zowczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Gągała, Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)