Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia zespołów korekcyjno-kompensacyjnych i pracy terapeutycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-TRP-POD-N3>TDEP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia zespołów korekcyjno-kompensacyjnych i pracy terapeutycznej |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Prowadzący zajęcia: | mgr Bożena Ignut |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | bignut@wp.pl, 603 655 220 |
Cel przedmiotu: | 1. Poznanie formy tabelarycznej IPET -U. 2. Zapoznanie się z tworzeniem WOPFU. 3. Ewaluacja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych. 4. Pisanie programów terapeutycznych, tworzenie ewaluacji do sprawdzenia jakości pracy terapeutycznej. 5. Tworzenie innych dokumentów potrzebnych w prowadzeniu w pracy terapeutycznej |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza: W1 - student posiada uporządkowaną wiedzę na temat IPET-U i WOPFU. W2 - student posiada wiedzę dotyczącą konstruowania ewaluacji do zajęć korekcyjno - kompensacyjnych. W3 - student posiada wiedze dotyczącą tworzenia innych potrzebnych dokumentów dla dzieci i młodzieży uczestniczącej w programach terapeutycznych. Umiejętności: U1. Student potrafi dokonać analizy potrzebnych informacji zawartych w IPET i WOPFU ii umie zastosować w celu skonstruowania właściwego dokumentu. U2 - student dokonuje oceny kierowanych informacji i umie wybrać odpowiednie, potrzebne do utworzenia dokumentacji. Kompetencje społeczne: K1 - student ma przekonanie o sensie i wartości tworzenia dokumentacji dla dzieci i młodzieży uczestniczącej w zajęciach terapeutycznych. K2 - student w oparciu o poznaną wiedzę i nabyte umiejętności przygotowuje się do tworzenia dokumentacji potrzebnej w pracy terapeutycznej. |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: burza mózgów |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia dokumentacji IPET, WOPFU, z tworzeniem programów terapeutycznych i ewaluacji dla zajęć korekcyjno - kompensacyjnych i terapeutycznych. |
Pełny opis: |
1. Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia dokumentacji IPET (Indywidualny Program Edukacyjno -Terapeutyczny), 2. WOPFU dla uczniów ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. 3 Przekazywanie wzorów tworzenia IPET i WOPFU- forma tabelaryczna oraz narzędzi przydatnych w tworzeniu WOPFU. .4.Tworzenie programów terapeutycznych, dla dzieci i młodziezy.Eawluacja zajęć korekcyjno - kompensacyjnych. 6..Ewaluacja pracy terapeutycznej. |
Literatura: |
Podstawowa : 1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 - Prawo oświatowe - art127 (Kształcenie specjalne). 2. Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia , wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Literatura uzupełniająca: 1.Sawicka, K. (1999). Socjoterapia. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej MEN. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K2A_W04 ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę P7S_WG K2A_W09 ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat kluczowych biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia, wychowania i innych procesów edukacyjnych; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii P7S_WK K2A_W11 ma pogłębioną wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji w Polsce i wybranych krajach oraz o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, w tym zna zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości P7S_WK K2A_W13 posiada pogłębioną wiedzę w wybranym zakresie studiów P7S_WG P7S_WK UMIEJĘTNOŚCI K2A_U02 potrafi wykorzystywać i integrować posiadaną z różnych wiedzę z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych i nietypowych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i innowacyjnego projektowania działań praktycznych P7S_UW K2A_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych P7S_UW K2A_U13 posiada pogłębione umiejętności w wybranym zakresie studiów P7S_UW P7S_UK P7S_UO P7S_UU KOMPETENCJE SPOŁECZNE K2A_K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w tym dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga; zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu P7S_KK K2A_K04 utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego P7S_KO K2A_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych, odpowiedzialnie pełni role zawodowe dbając przy tym o dorobek zawodu P7S_KR K2A_K08 posiada pogłębione kompetencje społeczne w wybranym zakresie studiów P7S_KK P7S_KO P7S_KR |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2.0) gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę (3.0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą (4.0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5.0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się, i uzyskuje od 90 do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Zajęcia w cyklu "Semestr wiosenny roku akademickiego 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2029-09-15 - 2029-10-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek, Marzena Zowczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Gągała, Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.