Historia myśli pedagogicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-PIW-MN>HMP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Historia myśli pedagogicznej |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Pedagogika przedszolna i wczesnoszkolna, sem. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Prowadzący zajęcia: | Anna Krajewska |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | anna2764@wp.pl tel. 609104571 |
Cel przedmiotu: | Zapoznanie studentów z przebiegiem edukacji w rożnych okresach historycznych Poznanie uwarunkowań ideologicznych i filozoficznych poszczególnych wzorów edukacyjnych Uświadomienie studentom konsekwencji (m.in. obecnych w dzisiejszym systemie edukacyjnym) dawnych form wychowania oraz inicjowanie dyskusji dotyczących problemów współczesnego wychowania wymagających nawiązania do dawnych wzorców |
Metoda - wykład: | Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana |
Forma i warunki zaliczenia wykładu: | egzamin pisemny - test |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - prezentacja |
Skrócony opis: |
Wychowanie w starożytnej Grecji Wychowanie w starożytnym Rzymie Wychowanie w średniowieczu Wychowanie w renesansie Wychowanie w oświeceniu. Prekursorzy głównych prądów pedagogicznych Edukacja XX w . Wybrane kierunki wychowania |
Pełny opis: |
Sparta i Ateny. Wzory osobowe, metody wychowawcze i organizacja procesu wychowania.Wychowanie Hellenistyczne Ideał wychowawczy; metody wychowawcze; tradycyjne wychowanie w Rzymie; kształcenie umysłowe; organizacja kształcenia Przedstawiciele pedagogiki średniowiecznej. Powstawanie uniwersytetów i rozwój scholastyki Wzory osobowe, metody wychowania, myśl pedagogiczna i jej głowni przedstawiciele w epoce renesansu Filozoficzne przesłanki koncepcji edukacyjnych w oświeceniu. Ideał wychowawczy i cele edukacji. Najważniejsze koncepcje Wybrani przedstawiciele i ich koncepcje wychowawcze |
Literatura: |
Bartnicka K., I. Szybiak, Zarys historii wychowania, Warszawa 2001 Draus J.,R. Terlecki, Historia wychowania, Kraków 2005 Kot S., Historia wychowania, t.I i II, Warszawa 1996 Kurdybacha L.,Historia wychowania, t.1i2, Warszawa 1968 Możdżeń S., Zarys historii wychowania cz.I i II, Warszawa 1968 Markiewiczowa H., wybrane zagadnienia z historii wychowania, t.1 Poznański K., Wybrane zagadnienia z historii wychowania, Warszawa 2009 |
Metody i kryteria oceniania: |
wykład: egzamin pisemny - test ćwiczenia - prezentacje otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych otrzymuje ocenę dostateczną (3,0),za 50% do 60% sumy punktów otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów mny - test |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Krajewska | |
Prowadzący grup: | Anna Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Efekty uczenia się: | KO_W01 podstawy filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej oraz potrafi ją odnieść do osobowego, integralnego rozwoju dziecka lub ucznia; KO_W16 rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań dzieci lub uczniów KO_U10 tworzyć sytuacje wychowawczo-dydaktyczne motywujące dzieci lub uczniów do nauki i pracy nad sobą, analizować ich skuteczność oraz modyfikować działania w celu uzyskania pożądanych efektów wychowania i kształcenia; KO_K07 projektowania i wdrażania działań mających na celu edukację aksjologiczną i wychowanie do wartości – wprowadzanie dzieci lub uczniów w świat wartości; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Krajewska | |
Prowadzący grup: | Anna Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Krajewska | |
Prowadzący grup: | Anna Krajewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.