Warsztaty rozwiązywania konfliktów interpersonalnych. Mediacje szkolne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-PED-KOR-LN>WRK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty rozwiązywania konfliktów interpersonalnych. Mediacje szkolne |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Prowadzący zajęcia: | dr Aleksandra Lukasek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Zapoznanie studentów ze sposobami rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i sposobami prowadzenia mediacji szkolnych |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza PED_W05W1student ma poszerzoną i usystematyzowaną terminologię z zakresu metod rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz mediacji szkolnych PED_W08W2 student zna sposoby rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i sposoby prowadzenia mediacji szkolnych Umiejętności PED_U04 Student posiada umiejętność samodzielnego proponowania procedur związanych z rozwiązaniem konfliktów społecznych PED_U08 Student potrafi zastosować odpowiednie metody i sposoby rozwiązywania konfliktów interpersonalnych PED_U09 student potrafi posługiwać się alternatywnym sposobem rozwiązywania konfliktów jakim jest mediacja szkolna Kompetencje społeczne PED_K02 student wyraża gotowość do zaangażowania w rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych oraz prowadzenia mediacji szkolnych PED_K03 student Jest przygotowany do posługiwania się różnorodnymi metodami w zakresie rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz mediacji szkolnych |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: gra dydaktyczna (symulacyjna, sytuacyjna, inscenizacja) |
Pełny opis: |
Tematy Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu. Omówienie literatury przedmiotu. Definicja konfliktu, rodzaje konfliktów, źródła powstawania konfliktów, nowoczesne metody rozwiązywania konfliktów. Pojęcie mediacji szkolnej, cel, rodzaje mediacji Zasady i zalety mediacji Sprawy do mediacji szkolnej i przeciwskazania Rola i zadania mediatora dorosłego i rówieśnika w procesie mediacyjnym Praktyczne aspekty mediacji w szkole |
Literatura: |
Gut, J., Haman, W., (1993) Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 1993. Lukasek A., Nauczyciel-wychowawca kreatorem mediacji w szkole Teacher – tutor as a creator of mediation at school EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 4/2014 s.302-307 Lukasek A., „Rola mediacji szkolnych w edukacji dla przyszłości, od konfliktudo porozumienia” w. red. Gerlach R,. Edukacja dla przyszłości w świetle wyzwań XXI wieku Mediacja szkolna: Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji /red. A. Lukasek, M. Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia, 2016. Moore Ch., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009, Tłum. A. Cybulko, M. Zieliński Aleksandra Lukasek Nieletni przestępcy w rodzinie. Mediacja jako sposób zapobiegania demoralizacji i przestępczości nieletnich w. red B Szurowska Rodzina w sytuacji trudnej Zdążyć z pomocą. Część 1 Difin 2019 Rękas A. (red.), Czy tylko sad rozstrzygnie w sporze? Mediacja i sądownictwo polubowne. Informator o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów, Warszawa 2010. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 maja 2001 r. w sprawie postępowania mediacyjnego w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2001 r., Nr 56, poz. 591) Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 czerwca 2003 r. w sprawie postępowania mediacyjnego w sprawach karnych (Dz. U. z 2003 r., Nr 108, poz. 1020). |
Metody i kryteria oceniania: |
Testy Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 27 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Lukasek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza PED_W05W1student ma poszerzoną i usystematyzowaną terminologię z zakresu metod rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz mediacji szkolnych PED_W08W2 student zna sposoby rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i sposoby prowadzenia mediacji szkolnych Umiejętności PED_U04 Student posiada umiejętność samodzielnego proponowania procedur związanych z rozwiązaniem konfliktów społecznych PED_U08 Student potrafi zastosować odpowiednie metody i sposoby rozwiązywania konfliktów interpersonalnych PED_U09 student potrafi posługiwać się alternatywnym sposobem rozwiązywania konfliktów jakim jest mediacja szkolna Kompetencje społeczne PED_K02 student wyraża gotowość do zaangażowania w rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych oraz prowadzenia mediacji szkolnych PED_K03 student Jest przygotowany do posługiwania się różnorodnymi metodami w zakresie rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz mediacji szkolnych |
|
Pełny opis: |
Tematy Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu. Omówienie literatury przedmiotu. Definicja konfliktu, rodzaje konfliktów, źródła powstawania konfliktów, nowoczesne metody rozwiązywania konfliktów. Pojęcie mediacji szkolnej, cel, rodzaje mediacji Zasady i zalety mediacji Sprawy do mediacji szkolnej i przeciwskazania Rola i zadania mediatora dorosłego i rówieśnika w procesie mediacyjnym Praktyczne aspekty mediacji w szkole |
|
Literatura: |
Gut, J., Haman, W., (1993) Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 1993. Lukasek A., Nauczyciel-wychowawca kreatorem mediacji w szkole Teacher – tutor as a creator of mediation at school EDUKACJA ustawiczna DOROSŁYCH 4/2014 s.302-307 Lukasek A., „Rola mediacji szkolnych w edukacji dla przyszłości, od konfliktudo porozumienia” w. red. Gerlach R,. Edukacja dla przyszłości w świetle wyzwań XXI wieku Mediacja szkolna: Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji /red. A. Lukasek, M. Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia, 2016. Moore Ch., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009, Tłum. A. Cybulko, M. Zieliński Aleksandra Lukasek Nieletni przestępcy w rodzinie. Mediacja jako sposób zapobiegania demoralizacji i przestępczości nieletnich w. red B Szurowska Rodzina w sytuacji trudnej Zdążyć z pomocą. Część 1 Difin 2019 Rękas A. (red.), Czy tylko sad rozstrzygnie w sporze? Mediacja i sądownictwo polubowne. Informator o alternatywnych sposobach rozwiązywania sporów, Warszawa 2010. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 maja 2001 r. w sprawie postępowania mediacyjnego w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2001 r., Nr 56, poz. 591) Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 czerwca 2003 r. w sprawie postępowania mediacyjnego w sprawach karnych (Dz. U. z 2003 r., Nr 108, poz. 1020). |
|
Uwagi: |
Testy Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.