Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej (IPET)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-PED-KOR-LN>TDE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej (IPET) |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Pedagogika, Pedagogika korekcyjna, sem. 4 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Prowadzący zajęcia: | dr Aleksandra Lukasek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Celem przedmiotu jest zapoznanie z tworzeniem, dokumentowaniem i ewaluacją programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza W1 Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu organizacji pomocy terapeutycznej W2 Ma wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej Umiejętności U1 Potrafi zastosować wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej U2 Potrafi komunikować się rodzicami oraz wybranymi specjalistami oraz dzieckiem w procesie terapeutycznym U3 Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole Kompetencje społeczne K1 Wyraża gotowość do planowania dokumentowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia pracy terapeutycznej K2 Jest profesjonalistą, dba o warsztat terapeuty |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: debata, dialog |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - test |
Pełny opis: |
Zapoznanie z celem przedmiotu , tematami, przedmiotowymi efektami, literaturą przedmiotu, formami i warunkami zaliczenia przedmiotu. Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych Elementy procesu terapeutycznego Organizacja pomocy terapeutycznej Planowanie oddziaływań terapeutycznych Ewaluacja i monitorowanie terapii Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU) |
Literatura: |
Czarnocka Marzenna, Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024 Dziennik innych zajęć specjalistycznych Franczyk A, Dziennik zajęć specjalistycznych Justyna Błaszkowska, Zofia Komorowska Dziennik zajęć terapeutyczno-wyrównawczych Violetta Piasecka Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska ORE Portal oświatowy https://auxilia-oswiata.pl/ |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin TEST Kryteria oceniania: Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 27 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Lukasek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza W1 Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu organizacji pomocy terapeutycznej W2 Ma wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej Umiejętności U1 Potrafi zastosować wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej U2 Potrafi komunikować się rodzicami oraz wybranymi specjalistami oraz dzieckiem w procesie terapeutycznym U3 Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole Kompetencje społeczne K1 Wyraża gotowość do planowania dokumentowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia pracy terapeutycznej K2 Jest profesjonalistą, dba o warsztat terapeuty |
|
Skrócony opis: |
zapoznanie z tworzeniem, dokumentowaniem i ewaluacją programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej |
|
Pełny opis: |
Zapoznanie z celem przedmiotu , tematami, przedmiotowymi efektami, literaturą przedmiotu, formami i warunkami zaliczenia przedmiotu. Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych Elementy procesu terapeutycznego Organizacja pomocy terapeutycznej Planowanie oddziaływań terapeutycznych Ewaluacja i monitorowanie terapii Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU) |
|
Literatura: |
Czarnocka Marzenna, Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024 Dziennik innych zajęć specjalistycznych Franczyk A, Dziennik zajęć specjalistycznych Justyna Błaszkowska, Zofia Komorowska Dziennik zajęć terapeutyczno-wyrównawczych Violetta Piasecka Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska ORE Portal oświatowy https://auxilia-oswiata.pl/ |
|
Uwagi: |
egzamin TEST Kryteria oceniania: Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych. |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 27 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Lukasek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.