Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej (IPET)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-PED-KOR-LN>TDE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Tworzenie, dokumentowanie i ewaluacja programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej (IPET)
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy: Przedmioty dla kierunku Pedagogika, Pedagogika korekcyjna, sem. 4
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

dr Aleksandra Lukasek

Dane kontaktowe do wykładowcy:

aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl

Cel przedmiotu:

Celem przedmiotu jest zapoznanie z tworzeniem, dokumentowaniem i ewaluacją programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej


Przedmiotowe efekty uczenia się:

Wiedza

W1 Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu organizacji pomocy terapeutycznej

W2 Ma wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej

Umiejętności

U1 Potrafi zastosować wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej

U2 Potrafi komunikować się rodzicami oraz wybranymi specjalistami oraz dzieckiem w procesie terapeutycznym

U3 Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole

Kompetencje społeczne

K1 Wyraża gotowość do planowania dokumentowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia pracy terapeutycznej

K2 Jest profesjonalistą, dba o warsztat terapeuty

Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: debata, dialog
Metody podające: opis
Metody podające: wyjaśnianie

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

zaliczenie na ocenę - test

Pełny opis:

Zapoznanie z celem przedmiotu , tematami, przedmiotowymi efektami, literaturą przedmiotu, formami i warunkami zaliczenia przedmiotu.

Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych

Elementy procesu terapeutycznego

Organizacja pomocy terapeutycznej

Planowanie oddziaływań terapeutycznych

Ewaluacja i monitorowanie terapii

Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU)

Literatura:

Czarnocka Marzenna,  Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024

Dziennik innych zajęć specjalistycznych Franczyk A,

Dziennik zajęć specjalistycznych Justyna Błaszkowska, Zofia Komorowska

Dziennik zajęć terapeutyczno-wyrównawczych Violetta Piasecka

Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska

ORE

Portal oświatowy

https://auxilia-oswiata.pl/

Metody i kryteria oceniania:

egzamin

TEST

Kryteria oceniania:

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 27 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Egzamin
Przedmiotowe efekty uczenia się:

Wiedza

W1 Ma zaawansowaną wiedzę z zakresu organizacji pomocy terapeutycznej

W2 Ma wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej

Umiejętności

U1 Potrafi zastosować wiedzę z zakresu tworzenia, planowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie pracy terapeutycznej

U2 Potrafi komunikować się rodzicami oraz wybranymi specjalistami oraz dzieckiem w procesie terapeutycznym

U3 Potrafi planować i organizować pracę indywidualną i w zespole

Kompetencje społeczne

K1 Wyraża gotowość do planowania dokumentowania i ewaluacji pracy z dziećmi w trakcie prowadzenia pracy terapeutycznej

K2 Jest profesjonalistą, dba o warsztat terapeuty

Skrócony opis:

zapoznanie z tworzeniem, dokumentowaniem i ewaluacją programu pracy z dziećmi w pracy terapeutycznej

Pełny opis:

Zapoznanie z celem przedmiotu , tematami, przedmiotowymi efektami, literaturą przedmiotu, formami i warunkami zaliczenia przedmiotu.

Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych

Elementy procesu terapeutycznego

Organizacja pomocy terapeutycznej

Planowanie oddziaływań terapeutycznych

Ewaluacja i monitorowanie terapii

Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU)

Literatura:

Czarnocka Marzenna,  Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024

Dziennik innych zajęć specjalistycznych Franczyk A,

Dziennik zajęć specjalistycznych Justyna Błaszkowska, Zofia Komorowska

Dziennik zajęć terapeutyczno-wyrównawczych Violetta Piasecka

Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska

ORE

Portal oświatowy

https://auxilia-oswiata.pl/

Uwagi:

egzamin

TEST

Kryteria oceniania:

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych.

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 27 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)