Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie programów terapeutycznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-OLI-POD-N3>PPT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie programów terapeutycznych
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy: Przedmioty dla zakresu Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, sem. 2
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Prowadzący zajęcia:

dr Aleksandra Lukasek

Dane kontaktowe do wykładowcy:

aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl

Cel przedmiotu:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z projektowaniem programów terapeutycznych

Metoda - wykład:

Metody podające: wykład

Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: burza mózgów
Metody niepodające: debata, dialog
Metody podające: opis
Metody podające: pokaz
Metody podające: wyjaśnianie

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - test

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

zaliczenie na ocenę - test

Pełny opis:

Tematy wykład

Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu.

Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych

Elementy procesu terapeutycznego

Organizacja pomocy terapeutycznej

Tematy ćwiczenia

Planowanie oddziaływań terapeutycznych

Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU)

Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

Cel, zasady, formy, metody

Ewaluacja i monitorowanie terapii

Literatura:

Czarnocka Marzenna,  Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024

Tanajewska Alicja Naprawa Renata: Programy edukacyjno-terapeutyczne

Tanajewska Alicja Naprawa Renata Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 

Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS.

Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska

Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS

ORE

Portal oświatowy

https://auxilia-oswiata.pl/

Metody i kryteria oceniania:

wykład: test

ćwiczenia: test

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Tematy wykład

Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu.

Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych

Elementy procesu terapeutycznego

Organizacja pomocy terapeutycznej

Tematy ćwiczenia

Planowanie oddziaływań terapeutycznych

Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU)

Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.

Cel, zasady, formy, metody

Ewaluacja i monitorowanie terapii

Literatura:

Czarnocka Marzenna,  Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024

Tanajewska Alicja Naprawa Renata: Programy edukacyjno-terapeutyczne

Tanajewska Alicja Naprawa Renata Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym 

Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS.

Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska

Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS

ORE

Portal oświatowy

https://auxilia-oswiata.pl/

Uwagi:

wykład: test

ćwiczenia: test

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)