Projektowanie programów terapeutycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-OLI-POD-N3>PPT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie programów terapeutycznych |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: |
Przedmioty dla zakresu Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, sem. 2 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Prowadzący zajęcia: | dr Aleksandra Lukasek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z projektowaniem programów terapeutycznych |
Metoda - wykład: | Metody podające: wykład |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: burza mózgów |
Forma i warunki zaliczenia wykładu: | zaliczenie na ocenę - test |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - test |
Pełny opis: |
Tematy wykład Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu. Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych Elementy procesu terapeutycznego Organizacja pomocy terapeutycznej Tematy ćwiczenia Planowanie oddziaływań terapeutycznych Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU) Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Cel, zasady, formy, metody Ewaluacja i monitorowanie terapii |
Literatura: |
Czarnocka Marzenna, Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024 Tanajewska Alicja Naprawa Renata: Programy edukacyjno-terapeutyczne Tanajewska Alicja Naprawa Renata Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS ORE Portal oświatowy https://auxilia-oswiata.pl/ |
Metody i kryteria oceniania: |
wykład: test ćwiczenia: test |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Lukasek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Tematy wykład Zapoznanie z celem przedmiotu, tematami, efektami przedmiotowymi literaturą przedmiotu, formami zaliczenia przedmiotu. Podstawa prawna oddziaływań terapeutycznych Elementy procesu terapeutycznego Organizacja pomocy terapeutycznej Tematy ćwiczenia Planowanie oddziaływań terapeutycznych Dokumentacja związana z prowadzeniem terapii (IPET, WOPFU) Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Cel, zasady, formy, metody Ewaluacja i monitorowanie terapii |
|
Literatura: |
Czarnocka Marzenna, Wysocka Marta: Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu PWN 2024 Tanajewska Alicja Naprawa Renata: Programy edukacyjno-terapeutyczne Tanajewska Alicja Naprawa Renata Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym Marcinkowska B., Wołowicz A. (2010): Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania i konstruowanie indywidualnych programów dla osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Warszawa, Wyd. APS. Skarbiec nauczyciela-terapeuty Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska Walczak, G.( 2011). Diagnoza funkcjonalna podstawa konstruowania indywidualnych programów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością bądź z niepełnosprawnością. Warszawa: Wyd. APS ORE Portal oświatowy https://auxilia-oswiata.pl/ |
|
Uwagi: |
wykład: test ćwiczenia: test |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.