Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne założenia integracji sensorycznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-INT-POD-N3>TZIS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy: Przedmioty dla zakresu Integracja sensoryczna, sem. 1
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

dr Aleksandra Lukasek

Dane kontaktowe do wykładowcy:

aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl

Cel przedmiotu:

Zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami Integracji Sensorycznej.

.


Metoda - wykład:

Metody niepodające: burza mózgów
Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana
Metody podające: opis
Metody podające: wykład

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - test

Pełny opis:

Wykład

Wprowadzenie do wykładu. Zapoznanie z celem przedmiotu, omówienie treści programowych,, omówienie literatury przedmiotu, zapoznanie z formami i warunkami zaliczenia wykładu. 

Teoria integracji sensorycznej, podstawowe pojęcia

Proces integracji sensorycznej

Terminologia dotycząca zaburzeń Si ( typologia wg Ayres, typologia wg Miller

Terminologia związana z praksją ( apraksja, dyspraksja, zespół dziecka niezgrabnego)

Wskaźniki deficytów przetwarzana sensorycznego

Efekty uczenia się:

Literatura

Ayres Jean A. „Dziecko a integracja sensoryczna” wyd. Harmonia, 2015 r.

Ayres Jean A Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się Harmonia, 2021

Kranowitz C, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza i postępowanie

Kranowitz C, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego

Kranowitz c, Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli

Miller Lucy Jane Dzieci w świecie doznań

Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Harmonia

Maas Violet F Uczenie się przez zmysły, harmonia 2016

Metody i kryteria oceniania:

testy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Duthel
Prowadzący grup: Beata Duthel, Elżbieta Żmijewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Katarzyna Gągała, Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wykład

Wprowadzenie do wykładu. Zapoznanie z celem przedmiotu, omówienie treści programowych,, omówienie literatury przedmiotu, zapoznanie z formami i warunkami zaliczenia wykładu. 

Teoria integracji sensorycznej, podstawowe pojęcia

Proces integracji sensorycznej

Terminologia dotycząca zaburzeń Si ( typologia wg Ayres, typologia wg Miller

Terminologia związana z praksją ( apraksja, dyspraksja, zespół dziecka niezgrabnego)

Wskaźniki deficytów przetwarzana sensorycznego

Literatura:

Literatura

Ayres Jean A. „Dziecko a integracja sensoryczna” wyd. Harmonia, 2015 r.

Ayres Jean A Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się Harmonia, 2021

Kranowitz c, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza i postępowanie

Kranowitz c, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego

Kranowitz c, Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli

Miller Lucy Jane Dzieci w świecie doznań

Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Harmonia

Maas Violet F Uczenie się przez zmysły, harmonia 2016

Uwagi:

zaliczenie testy

Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek, Izabela Wesołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wykład

Wprowadzenie do wykładu. Zapoznanie z celem przedmiotu, omówienie treści programowych,, omówienie literatury przedmiotu, zapoznanie z formami i warunkami zaliczenia wykładu. 

Teoria integracji sensorycznej, podstawowe pojęcia

Proces integracji sensorycznej

Terminologia dotycząca zaburzeń Si ( typologia wg Ayres, typologia wg Miller

Terminologia związana z praksją ( apraksja, dyspraksja, zespół dziecka niezgrabnego)

Wskaźniki deficytów przetwarzana sensorycznego

Literatura:

Literatura

Ayres Jean A. „Dziecko a integracja sensoryczna” wyd. Harmonia, 2015 r.

Ayres Jean A Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się Harmonia, 2021

Kranowitz c, Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego - diagnoza i postępowanie

Kranowitz c, Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego

Kranowitz c, Integracja sensoryczna. Odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli

Miller Lucy Jane Dzieci w świecie doznań

Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Harmonia

Maas Violet F Uczenie się przez zmysły, harmonia 2016

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)