Mediacje sądowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-BEZ-KRK-MN>MS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mediacje sądowe |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: |
Przedmioty dla kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne, specjalność kryminalistyka i kryminologia, sem. 3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Prowadzący zajęcia: | dr Aleksandra Lukasek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Zapoznanie studentów ze sposobami rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i sposobami prowadzenia mediacji sądowych |
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza K2P_W01 W1 student ma poszerzoną i usystematyzowaną terminologię z zakresu konfliktów interpersonalnych oraz mediacji sądowych K2P_W04 W2 student ma pogłębioną wiedzę o zasadach i procedurach prowadzenia mediacji Umiejętności K2P_U02 U1 student posiada umiejętność samodzielnego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu rozwiązywania konfliktów stosując mediację jako alternatywnego sposobu dojścia do porozumienia K2P_U06 U2 student posiada umiejętność samodzielnego proponowania procedur związanych z rozwiązaniem konfliktów społecznych K2P_U10 U3 student potrafi zastosować zasady i procedury w postępowaniu mediacyjnym kompetencje społeczne K2P_K01 K1 student wyraża gotowość do zaangażowania w rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych K2P_K02 K2 student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce mediacji sądowych K2P_K04 K3 student dostrzega znaczenie nabywania wiedzy w zakresie rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz mediacji |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: dyskusja i dyskusja zaplanowana |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - test |
Pełny opis: |
Tematyka: Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu, literatury przedmiotu. Definicja konfliktu, rodzaje konfliktów, źródła powstawania konfliktów, nowoczesne metody rozwiązywania konfliktów. Pojęcie mediacji cel, rodzaje mediacji. Zasady i zalety mediacji, przeciwskazania. Zgłoszenie spraw do mediacji, etapy w mediacji. Rola i zadania mediatora, techniki komunikacyjne zwiększające skuteczność mediatora. Kodeks Etyczny Mediatorów. |
Literatura: |
Gut, J., Haman, W., (1993) Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 1993. Choromańska A. Mediacja w dochodzeniach policyjnych. Perspektywa teoretyczna i praktyczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie 2019 Leksykon mediacji: Cetera M, Tabernacka M, Difin 2023 Lukasek A., „Rola mediacji szkolnych w edukacji dla przyszłości, od konfliktu do porozumienia” w. red. Gerlach R,. Edukacja dla przyszłości w świetle wyzwań XXI wieku Mediacje. Teoria i praktyka red. Gójska A. Kordasiewicz S. 2018 Mediacja szkolna: Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji /red. A. Lukasek, Bąkiewicz, M – Warszawa : Conviventia, 2016. Moore Ch., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009, Tłum. A. Cybulko, M. Zieliński Lukasek A, Nieletni przestępcy w rodzinie. Mediacja jako sposób zapobiegania demoralizacji i przestępczości nieletnich w. red B Szurowska Rodzina w sytuacji trudnej Zdążyć z pomocą. Część 1 Difin 2019 Lukasek MEDIACJA JAKO SPOSÓB ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W CYBERPRZESTRZENIhttps://www.wydawnictwo.wsge.edu.pl/pdf-175909-96982?filename=Mediacja%20jako%20sposob.pdf |
Metody i kryteria oceniania: |
Rygor zaliczenia: zaliczenie z oceną Testy Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Zajęcia w cyklu "semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CWI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Lukasek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Przedmiotowe efekty uczenia się: | Wiedza K2P_W01 W1 student ma poszerzoną i usystematyzowaną terminologię z zakresu konfliktów interpersonalnych oraz mediacji sądowych K2P_W04 W2 student ma pogłębioną wiedzę o zasadach i procedurach prowadzenia mediacji Umiejętności K2P_U02 U1 student posiada umiejętność samodzielnego zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu rozwiązywania konfliktów stosując mediację jako alternatywnego sposobu dojścia do porozumienia K2P_U06 U2 student posiada umiejętność samodzielnego proponowania procedur związanych z rozwiązaniem konfliktów społecznych K2P_U10 U3 student potrafi zastosować zasady i procedury w postępowaniu mediacyjnym kompetencje społeczne K2P_K01 K1 student wyraża gotowość do zaangażowania w rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych K2P_K02 K2 student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce mediacji sądowych K2P_K04 K3 student dostrzega znaczenie nabywania wiedzy w zakresie rozwiązywania konfliktów interpersonalnych oraz mediacji |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów ze sposobami rozwiązywania konfliktów interpersonalnych i sposobami prowadzenia mediacji sądowych |
|
Pełny opis: |
Tematyka: Prezentacja celu, treści i efektów uczenia się. Omówienie warunków i form zaliczenia przedmiotu, literatury przedmiotu. Definicja konfliktu, rodzaje konfliktów, źródła powstawania konfliktów, nowoczesne metody rozwiązywania konfliktów. Pojęcie mediacji cel, rodzaje mediacji. Zasady i zalety mediacji, przeciwskazania. Zgłoszenie spraw do mediacji, etapy w mediacji. Rola i zadania mediatora, techniki komunikacyjne zwiększające skuteczność mediatora. Kodeks Etyczny Mediatorów. |
|
Literatura: |
Gut, J., Haman, W., (1993) Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, Wydawnictwo Kontrakt, Warszawa 1993. Choromańska A. Mediacja w dochodzeniach policyjnych. Perspektywa teoretyczna i praktyczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie 2019 Leksykon mediacji: Cetera M, Tabernacka M, Difin 2023 Lukasek A., „Rola mediacji szkolnych w edukacji dla przyszłości, od konfliktu do porozumienia” w. red. Gerlach R,. Edukacja dla przyszłości w świetle wyzwań XXI wieku Mediacje. Teoria i praktyka red. Gójska A. Kordasiewicz S. 2018 Mediacja szkolna: Zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji /red. A. Lukasek, Bąkiewicz, M – Warszawa : Conviventia, 2016. Moore Ch., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2009, Tłum. A. Cybulko, M. Zieliński Lukasek A, Nieletni przestępcy w rodzinie. Mediacja jako sposób zapobiegania demoralizacji i przestępczości nieletnich w. red B Szurowska Rodzina w sytuacji trudnej Zdążyć z pomocą. Część 1 Difin 2019 Lukasek MEDIACJA JAKO SPOSÓB ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W CYBERPRZESTRZENIhttps://www.wydawnictwo.wsge.edu.pl/pdf-175909-96982?filename=Mediacja%20jako%20sposob.pdf |
|
Uwagi: |
Rygor zaliczenia: zaliczenie z oceną Testy Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.