Metody diagnostyczne w różnych zaburzeniach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-AUT-POD-N3>MDRZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody diagnostyczne w różnych zaburzeniach |
Jednostka: | Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Prowadzący zajęcia: | dr Aleksandra Lukasek |
Dane kontaktowe do wykładowcy: | aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl |
Cel przedmiotu: | Celem przedmiotu jest nabycie wiadomości odnośnie metod diagnostycznych w różnych zaburzeniach |
Metoda - wykład: | Metody podające: wykład |
Metody - ćwiczenia: | Metody niepodające: debata, dialog |
Forma i warunki zaliczenia wykładu: | zaliczenie na ocenę - test |
Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń: | zaliczenie na ocenę - test |
Pełny opis: |
Tematyka wykładów Zapoznanie z literaturą przedmiotu, tematyką, wymaganiami zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych Symptomy Etiologia Autyzm i pokrewne zaburzenia rozwoju: Autyzm dziecięcy (autyzm wczesnodziecięcy) Autyzm atypowy Zespół Aspergera Zespół Retta Dziecięce zaburzenie dezintegracyjne (Zespół Hellera) Autyzm wysoko funkcjonujący Autyzm nisko funkcjonujący Tematyka ćwiczeń Diagnoza autyzmu kryteria diagnostyczne Autyzmu wg ICD 10 nowe ICD 11 kryteria diagnostyczne Autyzmu wg DSM - v diagnoza zaburzeń spektrum autyzmu (ASD) test przesiewowy pod kątem rozwoju społecznego m-chat Obserwacja diagnostyczna ADOS 2 Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) Erica Schoplera https://autyzmpogodzinach.pl/ocena-rozwoju-psychoruchowego-dziecka-korp/ |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Butcher J.N., Hooley J.M., Mineka S. (2017), Psychologia zaburzeń, Wydawnictwo GWP. Budzińska Anna skuteczna terapia dziecka z autyzmem Praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców GWP 2000 Faherty C., Autyzm. Co dla mnie znaczy, Karków 2016. Frtith U., Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy, Gdańsk 2008. Grandin T., Mózg autystyczny. Podróż w głąb niezwykłych umysłów, Kraków 2016. Sally Ozonoff, Sam Goldstein, Jack A. Naglieri Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu, 2017, UJ Literatura uzupełniająca Grycman M, Beata Kaczmarek B. (2017) Podręczny słownik terminów AAC Kraków: Wydawnictwo Impuls. Goldstein S., Naglieri J.A., Ozonoff S. (2017), Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu, WUJ. Nosko-Goszczycka M. (2019) AAC dla każdego. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm Barry M. PrizantTom Fields-Meyer, 2023 UJ Pisula Ewa „Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia” harmonia 2021 Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole specjalnej – aspekty psychologiczne i pedagogiczne tom 16/22https://czasopisma.mazowiecka.edu.pl/index.php/sej/article/view/1052/879 |
Metody i kryteria oceniania: |
wykład test ćwiczenia testy |
Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
CWI
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Lukasek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Lukasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie wiadomości odnośnie metod diagnostycznych w różnych zaburzeniach |
|
Pełny opis: |
Tematyka wykładów Zapoznanie z literaturą przedmiotu, tematyką, wymaganiami zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych Symptomy Etiologia Autyzm i pokrewne zaburzenia rozwoju: Autyzm dziecięcy (autyzm wczesnodziecięcy) Autyzm atypowy Zespół Aspergera Zespół Retta Dziecięce zaburzenie dezintegracyjne (Zespół Hellera) Autyzm wysoko funkcjonujący Autyzm nisko funkcjonujący Tematyka ćwiczeń Diagnoza autyzmu kryteria diagnostyczne Autyzmu wg ICD 10 nowe ICD 11 kryteria diagnostyczne Autyzmu wg DSM - v diagnoza zaburzeń spektrum autyzmu (ASD) test przesiewowy pod kątem rozwoju społecznego m-chat Obserwacja diagnostyczna ADOS 2 Profil Psychoedukacyjny (PEP-R) Erica Schoplera https://autyzmpogodzinach.pl/ocena-rozwoju-psychoruchowego-dziecka-korp/ |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Butcher J.N., Hooley J.M., Mineka S. (2017), Psychologia zaburzeń, Wydawnictwo GWP. Budzińska Anna skuteczna terapia dziecka z autyzmem Praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców GWP 2000 Faherty C., Autyzm. Co dla mnie znaczy, Karków 2016. Frtith U., Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy, Gdańsk 2008. Grandin T., Mózg autystyczny. Podróż w głąb niezwykłych umysłów, Kraków 2016. Sally Ozonoff, Sam Goldstein, Jack A. Naglieri Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu, 2017, UJ Literatura uzupełniająca Grycman M, Beata Kaczmarek B. (2017) Podręczny słownik terminów AAC Kraków: Wydawnictwo Impuls. Goldstein S., Naglieri J.A., Ozonoff S. (2017), Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu, WUJ. Nosko-Goszczycka M. (2019) AAC dla każdego. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm Barry M. PrizantTom Fields-Meyer, 2023 UJ Pisula Ewa „Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia” harmonia 2021 Uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole specjalnej – aspekty psychologiczne i pedagogiczne tom 16/22https://czasopisma.mazowiecka.edu.pl/index.php/sej/article/view/1052/879 |
|
Uwagi: |
wykład test ćwiczenia testy |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.