Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Formy, zasady i metody pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-AUT-POD-N3>FZMP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Formy, zasady i metody pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

dr Aleksandra Lukasek

Dane kontaktowe do wykładowcy:

aleksandra.lukasek@wsge.edu.pl

Cel przedmiotu:

Zapoznanie studentów z formami, zasadami i metodami pracy opiekuńczo – wychowawczej i rehabilitacyjnej

Metoda - wykład:

Metody podające: wykład

Metody - ćwiczenia:

Metody podające: opis
Metody podające: wyjaśnianie

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - test

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

zaliczenie na ocenę - inne (w tym colloquium, realizacja projektów, etc)

Pełny opis:

Wykład

Zapoznanie z tematyką przedmiotu, literaturą podstawową i uzupełniającą , podanie wymagań odnośnie zaliczenia wykładów .

Wyjaśnienie pojęć formy, zasad i metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej.

Omówienie etapów w działalności opiekuńczo-wychowawczej , klasyfikacji zasad i metod pracy i form pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Pojęcie rehabilitacji, omówienie zasad form i metod pracy rehabilitacyjnej

ćwiczenia

Wybrane formy, metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej.

Literatura:

literatura obowiązkowa

Górnicka B, (2016) Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-wybrane zagadnienia podręcznik akademicki Uniwersytet Opolski, Opole

Janowski A., ( 2012)Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Fraszka edukacyjna

Łapot Dzierwa K, Techniki plastyczne w pracy z dziećmi. CEBP

Rainka A, Taranko K, Spotkanie z dramą wyd Harmonia

Szostak M, Dadacz A, Worek z zabawkami. Propozycje do pracy z dziećmi. wyd Harmonia

Literatura uzupełniająca

Bondarowicz M , Owczarek S, Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej WSiP

Dąbrowski Z, (2006), Pedagogika opiekuńcza w zarysie, t. 2, Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn,

Hinz M, Historyjki obrazkowe z emocjami wyd Harmonia

Kamińska U, (2002), Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania, Wyd. Uniwersytet Śląski Katowice

Knapińska M, Dziennik uczuć wyd Harmonia

Metody i kryteria oceniania:

wykład test

Ćwiczenia

Wykonanie 2 prac:

ozdobienie tenisówek

rzeźba w mydle

Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez nauczyciela akademickiego.

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Aleksandra Lukasek, Marzena Zowczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Lukasek
Prowadzący grup: Joanna Głaszczka, Aleksandra Lukasek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Pełny opis:

Wykład

Zapoznanie z tematyką przedmiotu, literaturą podstawową i uzupełniającą , podanie wymagań odnośnie zaliczenia wykładów .

Wyjaśnienie pojęć formy, zasad i metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej.

Omówienie etapów w działalności opiekuńczo-wychowawczej , klasyfikacji zasad i metod pracy i form pracy opiekuńczo-wychowawczej.

Pojęcie rehabilitacji, omówienie zasad form i metod pracy rehabilitacyjnej

ćwiczenia

Wybrane formy, metod pracy opiekuńczo-wychowawczej i rehabilitacyjnej.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Górnicka B, (2016) Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej-wybrane zagadnienia podręcznik akademicki Uniwersytet Opolski, Opole

Janowski A., ( 202)Poznawanie uczniów. Zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Fraszka edukacyjna

Łapot Dzierwa K, Techniki plastyczne w pracy z dziećmi. CEBP

Rainka A, Taranko K, Spotkanie z dramą wyd Harmonia

Szostak M, Dadacz A, Worek z zabawkami. Propozycje do pracy z dziećmi. wyd Harmonia

Literatura uzupełniająca

Bondarowicz M , Owczarek S, Zabawy i gry ruchowe w gimnastyce korekcyjnej WSiP

Dąbrowski Z, (2006), Pedagogika opiekuńcza w zarysie, t. 2, Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn,

Hinz M, Historyjki obrazkowe z emocjami wyd Harmonia

Kamińska U,2002), Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania, Wyd. Uniwersytet Śląski Katowice

Knapińska M, Dziennik uczuć wyd Harmonia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)