Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-ADM-FAP-LN>ZRK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem systemu CRM
Jednostka: Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie
Grupy: Przedmioty dla kierunku Administracja, specjalność Finanse i administracja publiczna, sem. 6
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Prowadzący zajęcia:

Adam Życzkowski

Dane kontaktowe do wykładowcy:

adam.zyczkowski@wsge.edu.pl

Cel przedmiotu:

Praktyczne przygotowanie studentów do pracy w działach obsługi klienta, handlowców, działach marketingu i zamówień publicznych. Student pozna oprogramowanie CRM, na przykładzie pracy w programie CRM. Podczas wykładów zostanie zaprezentowana teoretyczna wiedza z zakresu zarządzania relacjami z klientem oraz wybrane aspekty prawne dotyczące baz danych i ich pozyskiwania.

Przedmiotowe efekty uczenia się:


WIEDZA:

zna i rozumie przedmiot badań, metody badawcze (w tym informatyczne) w zakresie prawa administracyjnego metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych związanych z administracją, pozwalające opisywać wybrane struktury i instytucje społeczne i gospodarcze oraz procesy w nich i zależności między nimi zachodzące

UMIEJĘTNOŚCI:

potrafi podczas praktycznego rozwiązywania problemów w administracji publicznej, dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne, pozyskiwać i poddawać analizie dane niezbędne do rozwiązywania konkretnych przypadków, a następnie w praktyce skutecznie implementować zaproponowane rozwiązania

KOMPETENCJE:

jest przekonany o potrzebie właściwego postępowania, odpowiedzialnie pełni role zawodowe, przestrzega zasad etyki zawodowej i wymaga tego od innych

Metoda - wykład:

Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: narracja
Metody podające: wyjaśnianie
Metody podające: wykład

Metody - ćwiczenia:

Metody niepodające: metoda zajęć praktycznych
Metody niepodające: prezentacja z wykorzystaniem środków multimedialnych
Metody podające: narracja
Metody podające: pokaz
Metody podające: wyjaśnianie
Technika kształcenia na odległość: e-learning

Forma i warunki zaliczenia wykładu:

zaliczenie na ocenę - test

Formy i warunki zaliczenia ćwiczeń:

Zaliczenie na ocenę - aktywność merytoryczna
zaliczenie na ocenę - test

Skrócony opis:

Zajęcia teoretyczno-praktyczne. Nauka podstaw programu SuiteCRM. Zajęcia skierowane szczególnie do studentów chcących zdobyć pracę w działach obsługi klienta, przyszłych handlowców, pracowników działów eksportu, osób nadzorujących procesy obsługi klienta, osób prowadzących działalność gospodarczą wymagającą zarządzania relacjami z klientem, a także pracowników działów marketingu oraz pracowników działów zamówień publicznych.

Pełny opis:

Student będzie przygotowany do wykorzystywania oprogramowania CRM w prowadzonych przez siebie procesach, które wymagają budowania i utrzymywania relacji z klientem, jak np. związanych ze sprzedażą produktów/usług.

Student pozna metody pozyskiwania danych klientów, nauczy się wprowadzać je do bazy danych programu CRM z zastosowaniem zasad i przepisów ochrony danych osobowych. Będzie projektował w programie proces sprzedaży, w tym ustalał etapy sprzedaży, przypisywał im cele i zadania, a następnie wprowadzał szanse sprzedaży do systemu. Będzie prowadził proces obsługi klienta w programie CRM, w tym rejestrował kontakt z klientem, przygotowywał oferty handlowe, przypisywał, zakładał i monitorował zadania, a także prowadził i monitorował proces sprzedaży, sporządzał raporty i rozliczał sprzedaż, wprowadzał do programu produkty i usługi, planował zadania w czasie i analizował ich wykonanie.

Tematy:

1. Budowa bazy danych ( pozyskiwanie danych klientów, wprowadzanie ich do programu i edytowanie, zabezpieczanie danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa )

2. Proces obsługi klienta ( monitorowanie przebiegu procesu , projektowanie lejków sprzedaży w programie CRM, sporządzanie raportów)

3. Korzystanie z dostępnych narządzi programowych ( tworzenie szablonów dokumentów, gotowe raporty, filtry )

4 Zarządzanie szansą sprzedaży ( tworzenie, edycja, określenie etapu i wartości, przenoszenie do kolejnych etapów)

Literatura:

skrypt z przedmiotu

program CRM

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Wykład: zaliczenie na ocenę - test (100%);

Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę - prace kontrolne/ćwiczenia (50%), aktywność merytoryczna (50%)

Kryteria oceniania:

Zgodnie z wymaganiami dotyczącymi danego zadania określonymi przez osobę prowadzącą zajęcia.

Student otrzymuje ocenę niedostateczną (2,0), gdy nie wykazuje dostatecznego stopnia osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje mniej niż 50% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną (3,0), gdy wykazuje większy niż niedostateczny, ale mniejszy niż dostateczny plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 50% do 60% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dostateczną plus (3,5), gdy wykazuje większy niż dostateczny, ale mniejszy niż dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 60% do 70% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą (4,0), gdy wykazuje większy niż dostateczny plus, ale mniejszy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 70% do 80% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę dobrą plus (4,5), gdy wykazuje większy niż dobry, ale mniejszy niż bardzo dobry stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 80% do 90% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Student otrzymuje ocenę bardzo dobrą (5,0), gdy wykazuje większy niż dobry plus stopień osiągnięcia efektów uczenia się i uzyskuje od 90% do 100% sumy punktów na egzaminie/zaliczeniu/pracach kontrolnych

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Halemba
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni roku akademickiego 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Halemba
Prowadzący grup: Adam Halemba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adam Życzkowski
Prowadzący grup: Adam Życzkowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Nauk Stosowanych WSGE im. A. De Gasperi w Józefowie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-3 (2024-12-18)